خبرگزاری کار ایران

کارگران «تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» برای تامین معاش مسافر‌کشی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۰۱

بلاتکلیفی کارگران دو واحد تولیدی «تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» ادامه دارد.

تعدادی از کارگران دو واحد تولیدی «تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» که تحت مسئولیت یک کارفرما مدیریت می‌شوند در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: با احتساب اردیبهشت ماه سال جاری، چهار ماه است پرداخت دستمزد ما کارگران دچار تاخیرهای طولانی مدت شده است و برای همین ناچاریم برای تامین هزینه زندگی خانواده‌هایمان  دستفروشی و مسافرکشی کنیم.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آن‌ها از اینکه بخواهند هر روز در محل کار خود منتظر پرداخت شدن بخشی از معوقات مزدی خود بمانند خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند در خارج از ساعات کاری راه دیگری را برای تامین معاش خود پیدا کنند.

یکی از کارگران تولی پرس گفت: بدون پول روی رفتن به خانه را نداریم به همین دلیل ناچاریم به نحوی مخارجمان را تامین کنیم.

طبق اظهارت وی؛ انجام کارهای ساختمانی، انجام کارهای خدماتی در آپارتمان‌ها، باربری و میوه چینی در فصل تابستان از دیگر راه‌های امرار معاشی است که طی این مدت کارگران دو واحد تولیدی «تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز که در مجاورت هم قرار دارند برای گذراندن مخارج زندگی خود مشغول انجام آن هستند.

یکی دیگر از کارگران با انتقاد از اینکه در یک سال گذشته مسئولان استانی نتوانسته‌اند مشکل معوقات مزدی او و سایر همکارانشان را مرتفع کنند، افزود: بعد از ایام نوروز تولید در این کارخانه متوقف شده و کارگران کاری برای انجام دادن ندارند.

به گفته وی، بلاتکلیفی در وضعیت کارگران تولی پرس و بسته‌بندی البرز ادامه دارد و حدود چهار سال است هر چند ماه یکبار بخش کمی از طلب خودرا به عنوان حقوق دریافت می‌کنند.

او گفت: مشکلات کارخانه تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» از اوایل سال ۹۷ همزمان با افزایش مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها کشور‌های غربی شروع شده وتاکنون ادامه دارد.

این کارگر تولی پرس در ادامه اظهار کرد: برخی از همکاران از ترس اخراج توان پیگیری مطالباتشان را ندارند بنابراین چاره‌ای جز تحمل شرایط موجود ندارند.

به گفته وی؛ دلیلی که کارفرما برای تعطیلی موقت کارخانه ذکر می‌کند؛ شامل کمبود مواد اولیه تولید می‌شود اما چرا سایر واحدهای تولیدی مواد شوینده که در شهرک صنعتی البرز قزوین واقع‌ شده‌اند، نه تنها مشکل تامین مواد اولیه تولید ندارند بلکه مرتبا افزایش تولید دارند.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه آن‌ها مسئله آغاز به کار کارخانه و به تبع آن امنیت شغلی است، افزود: در حال حاضر باتوجه به استمرارتعطیلی فعالیت تولیدی محل کارمان از مسئولان درخواست داریم هرچه سریعتر مشکلات را مرتفع کنند.

خبرنگار: سیدعیسی موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز