خبرگزاری کار ایران

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی خانه کارگر/ آموزشهای دارالقرآن خانه کارگر رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۷۷

دبیرکل خانه کارگر گفت: معتقدم تمام آموزش‌ها و به خصوص آموزش‌های قرآنی باید رایگان باشد. برای این هدف، دوره‌هایی نیز به صورت رایگان در دارالقرآن خانه کارگر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه‌ی اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری، بعدازظهر امروز، پنجشنبه هفتم اردیبهشت، در خانه کارگر برگزار شد. در این مراسم، برگزیدگان رشته‌های مختلفِ قرآنی معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد.

علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر، در این جلسه گفت: این مسابقات نمادین و برای آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم است. بیش از دو هزار نفر در این مسابقات ثبت‌نام و از نقاط مختلف در آن شرکت کردند.

محجوب به فعالیتهای دارالقرآن خانه کارگر اشاره کرد و گفت: دوستان ما در دارالقران فعالیتهای متعددی در زمینه‌های مختلف دارند. معتقدم تمام آموزش‌ها و به خصوص آموزش‌های قرآنی باید رایگان باشد. برای این هدف، دوره‌هایی نیز به صورت رایگان در دارالقرآن خانه کارگر برگزار می‌شود. 

دبیر کل خانه کارگر به حضور دارالقرآن خانه کارگر در نمایشگاه قرآنی امسال اشاره کرد و گفت: دارالقرآن خانه کارگر یکی از سه موسسه برگزیده این نمایشگاه بود و فعالیتهای بسیاری خوبی در این نمایشگاه داشت.

وی گفت: برای تربیتِ نسل آینده باید بر آموزش تاکید بسیاری داشته باشیم. تحقیقات مختلف نشان داده بهترین سن تربیت ۲ تا ۶ سالگی است. به همین دلیل برای آموزش قرآن باید از این سن آغاز کنیم چراکه تربیت‌پذیری و ‌آموزش پذیری در این سن بهتر است.

محجوب گفت: گروه سنی دیگری که ما بر آموزش آنها تاکید داریم، بازنشستگان هستند. تلاش آنها در این زمینه می‌تواند آنها را سرپا نگه دارد.

محمدصادق محسنی کبیر، مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر، نیز در این مراسم با انتقاد از مصوبه‌ی ۲۷درصدی افزایش حداقل حقوق کارگران گفت:

در شرایط بد اقتصادی و در حالیکه آمارهای رسمی نرخ تورم را برای اسفندماه بیش از ۴۶درصد نشان داده است، شورایعالی کار دستمزد کارگران را تنها ۲۷ درصد افزایش داده که این مورد انتقاد جامعه‌ی کارگری است.

وی گفت: دستمزد باید به اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کرد که می‌توانست حداقل‌های زندگی را تامین کند. طبق ماده ۴۱ قانون کار دستمزد باید مطابق با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت تعیین شود که متاسفانه امسال به هیچ کدام از این دو معیار توجه نشد.

محسنی گفت: طبق محاسبه‌ای که ما براساس گزارشها و آمار و ارقام رسمی انجام دادیم  هزینه زندگی برای خانواده ۳ نفره ۱۵ میلیون و ۷۰۰ تومان است اما چیزی که تعیین شد حدود ۸ میلیون تومان بود. 

وی گفت: خانه کارگر به مصوبه مزدی امسال معترض است و در این خصوص شکایتی به دیوان عدالت اداری تنظیم کرده است. برای اینکه این شکایت نتیجه‌ی بهتری بگیرد کارگران و بازنشستگان و همه‌ی ذی‌نفعان از کوچک و بزرگ باید ما را در این راه یاری کنند تا مصوبه‌ی ناعادلانه‌ی مزدی امسال ابطال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز