خبرگزاری کار ایران

استعفای دسته‌جمعی؛ راه‌حل جدید فشار کارکنان شرکت‌های اینترنتی بر کارفرما در هندوستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۰۲۲

هزاران نفر از مسئولان تحویل آنلاین شرکت Blinkit در پایتخت هندوستان یعنی دهلی نو در اعتراض به تاخیر در پرداخت مزایای حقوقی به مدت دو ماه و تغییر سیستم تعرفه‌گذاری، به پلتفرم‌های رقیب پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تایمز هندوستان، مدیران شرکت خدمات تحویل آنلاین کالای «بلینک‌ایت» هندوستان اعلام کردند که یک سوم کارکنان این شرکت با استعفای دسته جمعی، اعتراض خود را به کارفرمای این شرکت اعلام کردند. 

طبق این گزارش، هزاران نفر از مسئولان تحویل آنلاین شرکت Blinkit در پایتخت هندوستان یعنی دهلی نو در اعتراض به تاخیر در پرداخت مزایای حقوقی به مدت دو ماه و تغییر سیستم تعرفه‌گذاری، به پلتفرم‌های رقیب این شرکت مانند Swiggy Instamart، Zepto و BB Now پیوستند. 

در اوایل ماه گذشته میلادی، شرکت بلینک ایت، اعلام کرده بود که حداقل ۱۵ روپیه به ازای هر سفر با یک جزء مبتنی بر مسافت به مدیران تحویل می‌پردازد و پس از ۲۵ روپیه کار، مشوق ساعت اوج ۷ روپیه‌ای در هر سفر به کارکنان این اپلیکیشن اینترنتی تحویل کالا و مسافر تعلق می‌گیرد. کارکنان تحویل‌دهنده کالا و مسافرکشان این شرکت اعلام کردند که باوجود تورم این اقدام جدید تعرفه‌گذاری شرکت بیشتر از گذشته به زیان آن‌ها خواهد بود. 

این اعتراض منجر به تعطیلی چندین فروشگاه و انبارهای کوچک طرف قرارداد با Blinkit در دهلی، گورگان، نویدا، فریدآباد و قاضی آباد هند برای چند روز شد. اکنون، علی‌رغم تلاش‌های شرکت برای از سرگیری فعالیت‌ها، چندین فروشگاه تاریک در دهلی و گورگان به دلیل نبود مدیران کافی برای تحویل، در دسترس مشتریان باقی مانده‌اند. Blinkit حدود ۲۰۰ مورد از این انبارها را در دهلی نو دارد که از آنجا کالاها را در شعاع ۲-۳ کیلومتری هر فروشگاه به مشتریان تحویل می‌دهد. 

«بلینک ایت» نزدیک به ۳۰۰۰ مدیر تحویل در دهلی نو پایتخت هندوستان دارد که قبل از اعتصاب روی پلتفرم فعالیت داشتند. اکنون بیش از یک سوم همان مدیران تحویل نیز به اعتصاب و جریان استعفا پیوسته‌اند. تعیین دقیق تعداد افرادی که اکنون با این شرکت در آنجا فعال خواهند بود دشوار است زیرا این شرکت در هفته گذشته قراردادهایی را با کارگران تحویل جدید نیز امضا کرده است. 

محمد ذاکر، یک مدیر تحویل مستقر در دهلی شرقی که به تغییر ساختار پرداخت Blinkit اعتراض داشت، گفت که همکاری با یک پلتفرم دیگر را آغاز کرده است. 

وی می‌گوید: «برخی از همکاران ما که معترض بودند و حتی بدون ورود به شرکت جدید، از کار خود خروج کردند و ما فقط ممکن است چند روز بیکار باشیم. من پدر و مادر و خواهر و برادری دارم که باید در خانه از آن‌ها مراقبت کنم و زندگی آن‌ها به دستمزد روزانه من بستگی دارند. ما واقعا امیدوار بودیم که این شرکت به تعرفه‌های قبلی بازگشته و همان‌ها را براساس تورم بروزرسانی کند و معوقات حقوقی را از گذشته به ما بدهد، اما خبری از این اقدامات نرسید و ما تصمیم به اعتصاب گرفتیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز