خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارکنان بخش بهداشت و درمان کانادا در اعتراض به‌ عدم جذب نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۳۱۴

رهبران اتحادیه کارمندان استان آلبرتا (AUPE) در ساختمان ملکه الیزابت دوم متعلق به مجلس گرد هم آمدند تا از دولت فدران بخواهند که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را استخدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری سی. تی. وی کانادا، کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی روز چهارشنبه در مرکز شهر ادمونتون لیت مکشور در اعتراض به کمبود مداوم نیروی انسانی تجمع کردند. 

رهبران اتحادیه کارمندان استان آلبرتا (AUPE) در ساختمان ملکه الیزابت دوم متعلق به مجلس گردهم آمدند تا از دولت فدران بخواهند که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را استخدام کند. 

رئیس اتحادیه، جودی فادر گفت: «بدون اقدامات معنادار برای استخدام، جذب و حفظ کارکنان در سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی آلبرتا، این استان به دلیل مشکلاتی مانند کمبود کارکنان، بسته شدن تختخواب، کاهش ساعات اتاق اورژانس که مردم کانادا را در معرض خطر قرار خواهد گرفت و اختلال در روند درمان و خدمات ادامه خواهد داشت.» 

ساندرا آزوکار، نایب رئیس اتحادیه کارمندان کانادا AUPE گفت: «توقع یا تقاضای زیادی برای اضافه کاری بیشتر کارکنان باقی مانده وجود دارد - ما می‌دانیم که نیاز به نیرو وجود دارد اما نیروی موجود نیز خسته است. 

اعضای AUPE چهار راهپیمایی را در تاریخ ۱ می‌از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر برگزار کردند: 

ادمونتون: ساختمان قانونگذاری

گوزن قرمز: بیمارستان منطقه‌ای گوزن سرخ

کلگری: مرکز پزشکی فوتهیلز

لث بریج: ساختمان استانداری

اسکات جانسون، سخنگوی سلامت آلبرتا، در بیانیه‌ای گفت: آلبرتا برای تقویت نیروی کار بهداشتی ما استخدام می‌کند. از سال ۲۰۱۹، حدود ۵۸۰۰ نیروی بخش اورژانس شامل ۱۸۰۰ را به پرسنل اضافه کرده‌ایم. استخدام در سال ۲۰۲۳ با ۳۰۰ پرسنل پرستاری دیگر که برای AHS کار می‌کنند ادامه یافت. 

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که در حوزه پرستاری، رزیدنتی، کارمندی و پزشکی همه پرسنل بر کمبود نیرو در کل کانادا و به ویژه آلبرتای کانادا وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز