خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده: چرا به جای واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی سهام‌شان در اختیار کارگران قرار نگرفت؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۰۳

نماینده مردم تهران در ادوار مجلس گفت: واگذاری کارخانه‌هایی چون نیشکر هفت تپه و شرکت کارتن‌سازی و نساجی مازندران به خوبی نشان داد که با این واگذاری‌ها چه بلایی بر سر کارخانه و تولید می‌آوریم. چرا به جای واگذاری به بخش خصوصی سهام این کارخانه‌ها در اختیار کارگران قرار نگرفت؟ آیا در صورت واگذاریِ این کارخانه‌ها به کارگرها باز هم وضعیتشان به اینجا می‌رسید؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده (عضو هیأت اجرایی خانه کارگر و نماینده مردم تهران در ادوار مجلس) در مراسم افطار خانه کارگر سه مؤلفه‌ی مهم جامعه را برشمرد و گفت: امنیت اولین چیزی است که انسان از ابتدای تولد به آن نیاز دارد. مردم باید در جامعه امنیت را احساس کنند و یکی از مهم‌ترین وظایفِ دولت‌ها برقراری جنبه‌های مختلفِ امنیت است. 

وی ادامه داد: مسئله‌ی بعدی توسعه است؛ اگر کسی به فکر توسعه‌ی این جامعه نباشد دیگر نمی‌توان امیدی به بهبودِ اوضاع داشت. نمی‌توان در انتظارِ افزایش تولید و چرخیدنِ چرخ کارخانه‌ها و به تبعِ آن افزایش اشتغال بود. 

جلودارزاده به مسئله‌ی مولدسازی اشاره کرد و گفت: این طرح فعلا زیر پوشش مسائل اخیر فراموش شده است اما امیدواریم از چنین طرحی داستانِ نیشکرِ هفت‌تپه بیرون نیاید! 

این فعال کارگری سومین مؤلفه‌ی مهم در جامعه را عدالت اجتماعی دانست و گفت: متأسفانه به اسم عدالت اجتماعی، بسیاری از ساختمان‌ها و دارایی‌های دولتی و معادن را به افرادی که به دنبال چپاول هستند می‌دهند. امام خمینی خطاب به زنان فرموده بودند که باید در مقدراتِ اساسی مملکت دخالت کنند، مقدراتِ اساسیِ مملکت مبارزه با این بی‌عدالتی‌هاست. مقدراتِ اساسی ایستادن در مقابلِ چپاولِ ثروت عمومی است. 

جلودارزاده ادامه داد: اگر عدالت اجتماعی وجود داشت، نباید شاهدِ از دست رفتنِ کارخانه‌ها بودیم. واگذاری کارخانه‌هایی چون نیشکر هفت تپه و شرکت کارتن‌سازی و نساجی مازندران به خوبی نشان داد که با این واگذاری‌ها چه بلایی بر سر کارخانه و تولید می‌آوریم. چرا به جای واگذاری به بخش خصوصی سهام این کارخانه‌ها در اختیار کارگران قرار نگرفت؟ آیا در صورت واگذاریِ این کارخانه‌ها به کارگرها باز هم وضعیتشان به اینجا می‌رسید؟ خیر. 

وی به کاهش ارزش حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله‌ی امروز ما مسئله‌ی حقوق و دستمزد است. هزینه‌های ما به دلار و دستمزدمان به ریال است. تصمیماتِ غلط اقتصادی ارزش دستمزد را به کمتر از نصف رسانده است. متأسفانه ارزش پول ملی پایین می‌آید و باید برای این اوضاع فکری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز