خبرگزاری کار ایران

کارگران بخش فروش بلیت مترو: بخشی از حق و حقوق‌مان را از پیمانکار قبلی نگرفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۷۹

شیفت یا نوبت کاری، پایه سنوات، تعطیل کاری و اضافه کاری از جمله مطالباتِ کارگران بخش فروش بلیت مترو از شرکتِ پیمانکار پیشین است.

کارگران پیمانکاری بخش فروش بلیت مترو در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت بخشی از حق و حقوق خود از سوی پیمانکار پیشین گفتند.

این کارگران که اواخر سال قبل از عدم تمدید قرارداد و اصرارِ شرکت پیمانکار برای دریافتِ نامه‌ی‌ عدم نیاز خبر داده بودند، می‌گویند: پیگیری‌ها و اعتراضات باعث شد بعد از عید به کار برگردیم اما هنوز بلاتکلیف هستیم و قراردادی نداریم.

این کارگران می‌گویند: از قرار معلوم شرکتِ پیمانکار تغییر کرده است اما ما به کار برگشتیم و فعلا به همان کار قبلی ادامه می‌دهیم. 

آن‌ها با اشاره به مطالباتِ خود از شرکتِ پیمانکار پیشین می‌گویند: با این شرکت از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۱ قرارداد داشتیم و حق و حقوقی داریم که هنوز پرداخت نشده است. 

حق شیفت یا نوبت کاری، پایه سنوات که به‌گفته‌ی کارگران، در دو سه سال اخیر پرداخت نشده و پیش از آن به صورت ناقص پرداخت شده، همچنین تعطیل کاری و اضافه کاری از جمله مطالباتِ این کارگران از شرکتِ پیمانکار پیشین است. 

این کارگران می‌گویند: هر متصدی بعد از پایان شیفت، زمانی بین یک تا سه ساعت، صرف مراجعه به بانک و واریز پول نقد می‌کرد و هیچ وقت بابت این اضافه کار اجباری حقوقی دریافت نکرده است. 

آن‌ها همچنین به استفاده شرکت به اجبار از حساب شخصی پرسنل اشاره می‌کنند و می‌گویند: به دلیلِ تراکنش بالای سقف عادی خساراتی از جمله قطع یارانه به عده‌ای از همکاران وارد شده است.

این کارگران همچنین به تهدید از سوی شرکتِ جدید پیمانکار اشاره می‌کنند و می‌گویند: شرکت طرف قراداد نیروها را تهدید کرده که اگر پیگیرِ حقوقمان از شرکتِ قبلی باشیم، از قرارداد جدید خبری نخواهد بود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز