خبرگزاری کار ایران

اعتراض بازنشستکان شوش به مصوبه مزدی شورایعالی کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۲۴

بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان شوش به مصوبه مزدی شورایعالی کار اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان شوش با تجمع مقابل فرمانداری شوش و محمد کعب عمیر (نماینده شوش در مجلس شورای اسلام) خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

این بازنشستگان که به مصوبه مزدی شورایعالی کار اعتراض دارند، ضمن در خواست ابطال آن از سوی دولت گفتند: نباید مصوبه مزدی شورایعالی کار قابلیت اجرایی پیدا کند به خصوص برای بازنشستگان کارگری، چراکه این مصوبه کاملاً غیرقانونی است و کارگران با ۲۷ درصد افزایش مزد نمی‌توانند از پس افزایش هزینه‌های زندگی بربیایند.

آنها گفتند: باتوجه به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه مزدی کارگران در شورایعالی کار و با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود بنابر این درخواست تغییر ساختار شورایعالی کار را با حضور یک نماینده از سوی بازنشستگان در جلسات شورایعالی کار  را داریم.

بازنشستگان شوش همچنین عنوان کردند: این حق ما بازنشستگان است که براساس تورم حقوقمان افزایش پیدا کند. بنابراین غیر از درخواست برای اجرای ماده ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان و پرداخت ۲۵درصد معوقه‌ی مربوط به متناسب‌سازیِ سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از نمایندگان مجلس بویژه اعضای کمسیون اجتماعی مجلس درخواست داریم با احضار وزیر کار در مجلس، پیگیر مصوبه غیرقانونی افزایش دستمزد و سایر مطالبات بر زمین مانده کارگران و بازنشستگان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز