خبرگزاری کار ایران

باوجود طی مراحل اداری و قانونی رقم خورد؛

عدم بازگشت به کار یکی از کارگران اخراجی گروه ملی فولاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۱۷۰

کارگران گروه ملی فولاد می‌گویند: باوجود اینکه یکی از همکاران سابقا اخراج شده ما به نام "کریم سیاحی" تمامی مراحل اداری از جمله نوشتن «تعهدنامه» را طی کرده است، لیکن شرکت از بازگشت به کار او تاکنون جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیگیری‌ها نشان می‌دهد باوجود رای هیات تشخیص و حل اختلاف اداره کل کار استان خوزستان مبنی بر بازگشت به کار شش کارگر اخراجی شرکت گروه ملی فولاد ایران که در جریان اعتراضات صنفی این مجموعه از شرکت منفک شده بودند، هنوز یک کارگر از آن جمع شش نفره هنوز به کار بازگشت داده نشده است.

مصطفی عبیات (از نمایندگان کارگری گروه ملی فولاد ایران در اهواز) با اشاره به روند قانونی طی شده در مورد بازگشت به کار نمایندگان معترض اظهار کرد: باوجود اینکه یکی از همکاران سابقا اخراج شده ما به نام "کریم سیاحی" تمامی مراحل اداری از جمله نوشتن «تعهدنامه» را طی کرده است، لیکن شرکت از بازگشت به کار او تاکنون جلوگیری کرده است.

وی افزود: بیش از دو هفته از امضای تعهد که شرط بازگشت به کار همکاران اخراجی ما به شرکت گروه ملی فولاد ملی بود می‌گذرد، اما کریم سیاحی بر طبق آنچه مدیران شرکت «فشارهای خارج از مجموعه گروه ملی فولاد» می‌خوانند، از بازگشت به کار منع شده است؛ البته به نظر ما این گونه اظهارات بیشتر بهانه برای مجازات نیروهای پیگیر مجموعه در فضای مطالبه‌گری صنفی از سوی شرکت است.

کریم سیاحی (از کارگران اخراجی گروه ملی فولاد) نیز در تماس با ایلنا اعلام کرد که باتوجه برخورد شرکت در زمینه بازگشت به کار وی ناامیدکننده بوده است.

اخراج شش نفر نماینده کارگری معترض این شرکت در تابستان امسال در شرایطی صورت گرفت که اداره کار استان خوزستان در ابتدای پاییز رای به بازگشت به کار آنان صادر کرد و با این حال، شرکت در زمستان رای بازگشت به کار پنج نفر از آنان را به صورت مشروط پذیرفت.

اداره امور حقوقی و اداره روابط عمومی گروه ملی فولاد ایران نیز در پی پیگیری‌ها نسبت به علت عدم بازگشت سیاحی به کار ابراز بی اطلاعی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز