خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری سی سخت بیش از یکسال مزد طلبکارند/ شهردار: درآمد نداریم، دولت در پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت سریعتر عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۰۷۸

به دلیل آنچه که کاهش درآمد شهرداری سی سخت عنوان می‌شود، ۸۵کارگر این مجموعه بیش از یک سال معوقات مزدی و عیدی طلبکارند. سرپرست شهرداری سی سخت با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری سی سخت از مسئولان دولتی درخواست کرد تا نگاه ویژه‌ای به این شهرداری برای رفع مشکلات داشته باشند.

«مهدی یکتاپرست» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه شهرداری سی سخت کمبود منابع مالی دارد و در حال حاضر تنها منابع در آمدی آن صدور پروانه ساختمان است، گفت: در جریان زلزله سال‌های گذشته شهر سی سخت واحدهای مسکونی زیادی تخریب و آسیب دیده شدند که برای آبادانی آن‌ها شهرداری حدود ۹۵۰ پروانه ساخت صادر کرده که دولت پرداخت عوارض آن را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اتکای درآمدهای شهر سی سخت در حال حاضر فقط بر عوارض صدور پروانه ساختمان است، ادامه داد: اکنون شهرداری سی سخت منتظر پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت این ۹۵۰ واحد از بنیاد مسکن و مدیریت بحران است که در صورت پرداخت بخش زیادی از منابع مالی پرداخت مطالبات عقب افتاده کارگران و هزینه‌های جاری شهر تامین می‌شود.

سرپرست شهرداری سی سخت با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند کمک مالی دولت هستیم، افزود: اگر دولت در پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت به شهرداری سی سخت بر مبنای تعرفه ۱۴۰۰ محاسبه کند، بابت این ۹۵۰ پروانه صادر شده حدود ۹میلیارد تومان منابع مالی بدست می‌آید در این صورت درخواست ما از دولت این است که برای افزایش کمک‌های مالی این تعرفه‌ها را بر مبنای سال جاری (۱۴۰۱) محاسبه و پرداخت کند تا جدا از پرداخت معوقات کارگران امکان آبادانی شهر را داشته باشیم.

او در ارتباط با زمان پرداخت معوقات مزدی کارگران شهرداری سی سخت که حقوق کامل سال ۱۴۰۰ خود را به همراه عیدی از شهرداری طلبکارند و در عین حال مابه‌التفاوت حقوق سال جاری خود را هم دریافت نکرده‌اند، گفت: پرداخت مطالبات کارگران بستگی به تامین منابع مالی دارد. تصمیم داریم تا پایان سال یا دو ماه حقوق به کارگران پرداخت کنیم یا دو عیدی که مربوط به سال گذشته و جاری کارگران می‌شود.

شهردار سی سخت در ادامه با بیان اینکه کمک‌های به‌موقع دولت بسیار کارساز است، در ادامه درباره حدود شش کارگری که به دلیل معوقات بیمه‌ای معطل بازنشستگی هستند، گفت: مشکل معوقات بیمه‌ای کارگران شهرداری مرتفع شده و موضوع این کارگران بازنشسته هم پیگیری می‌شود.

یکتاپرست در خاتمه از مسئولان بنباد مسکن و مدیریت بحران کشور درخواست کرد به دلیل بحرانی بودن وضعیت شهرداری سی سخت هرچه سریعتر در خصوص پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت ساختمان‌های زلزله سی سخت اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز