خبرگزاری کار ایران

تعطیلی برخی شیفت‌های کاری شرکت آذرآب برای صرفه‌جویی و کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۲۰۸

یکی از کارگران شرکت آذرآب گفت: تا زمان تداوم آلودگی و وارونگی دما و وجود مشکل مصرف سوخت قرار بر این شده تا مدیریت از جیب خود هزینه تعطیلی یک روز بیشتر کار را بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر شایعاتی پیرامون مشکل آلودگی واحدهای تولیدی شهرهای اراک و شازند و شرایط سخت کارگران برای کار در این شهرهای صنعتی استان مرکزی مطرح شده بود. 

یکی از اعضای شورای اسلامی کار مجموعه صنعتی آذرآب با اشاره به مشکل مطرح شده در زمینه آلودگی هوا و فشار به منابع انرژی این استان اظهار کرد: با تعامل صورت گرفته مدیریت این مجموعه با وزارت نیرو و استانداری، قرار بر این شد که شرکت در این ایام یک روز در هفته (پنج شنبه) را تعطیل کند و هفته گذشته نیز این روز تعطیل بود. 

وی با بیان اینکه «تا زمان تداوم آلودگی و وارونگی دما و وجود مشکل مصرف سوخت قرار بر این شده تا مدیریت از جیب خود هزینه تعطیلی یک روز بیشتر کار را بپردازد» افزود: لازم به ذکر است که در مجموعه آذرآب یک شیفت کاری را هر روزه کم کرده و به صبح منتقل کردیم و این مجموعه تنها صبح‌ها کار می‌کند تا برق و لوازم گرمایشی باعث مصرف بی‌رویه سوخت نشود. 

این عضو شورای اسلامی کار آذرآب با اشاره به اینکه در روزهای اخیر میزان آلودگی هوای دو شهر اراک و شازند و حومه به سطح هشداردهنده و ناسالم رسیده بود، بیان کرد: از آنجا که با افزایش مصرف برق و سوخت این امکان وجود داشت که نیروگاه‌ها به جای گاز از مازوت استفاده کنند، لذا مجموعه با تعامل با دیگر نهادها و کارگران تصمیم گرفت تا ساعات کار و میزان مصرف سوخت را پایین آورد تا با مصرف مازوت آلودگی هوا بیشتر نشود. ضمن اینکه قرار نیست به دلیل کاهش سطح فعالیت کارگران مجموعه از حقوق کارکنان کسر شود و گویا این رویه در برخی واحدهای دیگر هم وجود دارد.

این کارگر مجموعه آذرآب با بیان اینکه در ماه‌های اخیر با انتقال سهام شرکت از وزارت جهاد کشاورزی به یکی از شرکت‌های مادرتخصصی حوزه انرژی به نام صباانرژی، وضعیت فنی و مالی اداره شرکت آذرآب بهبود یافته است، گفت: فعلا از نظر مطالبات و شرایط کاری نسبت به گذشته وضع بهتری پس از انتقال سهام شرکت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز