خبرگزاری کار ایران

شرکت تسلا آماج انتقادات اتحادیه‌های کارگری قرار گرفت/ انتقاد کارگران از قراردادها، ساعات کاری ظالمانه و جاسوسی مدیران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۴۶

در کنفرانس خبری سالانه اتحادیه IG Metall که دفتری در نزدیکی کارخانه دارد، این مسئله مطرح شد که تعداد فزاینده‌ای ساعات کاری طولانی‌ با زمان فراغت و استراحت اندک برای کارگران را گزارش کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت تسلا در آلمان توسط اتحادیه کارگران حوزه صنایع سنگین آلمانی IG Metall و برخی سیاسیون منتقد مورد هجمه‌های متعدد قرار گرفت زیرا ساعات کاری ظالمانه و شرایط سخت کاری و قراردادهای عجیب کارگران را در این کشور دچار مشکلات کرده است. مثلا شرکت براندنبورگ مورد انتقاد قرار گرفته است و برخی خواستار تحقیق در مورد این خودروساز وابسته به تسلا هستند. 

در کنفرانس خبری سالانه اتحادیه IG Metall که دفتری در نزدیکی کارخانه دارد، این مسئله مطرح شد که: تعداد فزاینده‌ای ساعات کاری طولانی‌تر با زمان فراغت و استراحت اندک را گزارش کرده‌اند. 

نمایندگان اتحادیه IG Metall گفت که کارگران همچنین به طور فزاینده‌ای از بحث در مورد شرایط کاری خود به دلیل توافقنامه‌های «عدم افشای اطلاعات قرارداد» که همراه با قراردادهای کاری خود امضا کردند، نگران بودند. 

حتی گفته شده که نقش جدیدی در وب‌سایت شغلی تسلا برای یک «بازرس اطلاعات امنیتی در محیط کار» آگهی شده است، که با بخش‌های حقوقی و منابع انسانی همکاری می‌کند تا «جمع‌آوری اطلاعات کف محیط کار را در داخل و خارج از فضای تسلا به منظور محافظت از منافع شرکت در برابر کارگران» انجام دهد. این امر باعث شده است که کارگران حس کنند که مدیران از آن‌ها جاسوسی کرده و شرایطی امنیتی در محیط کار برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند. 

ایرنه شولز از کارگران عضو اتحادیه شاغل در تسلا می‌گوید: کارگران با اشتیاق زیادی برای پروژه شروع کردند. با گذشت زمان ما مشاهده می‌کنیم که این اشتیاق در حال از بین رفتن است. تسلا به اندازه کافی برای بهبود شرایط کاری انجام نمی‌دهد و زمان بسیار کمی را برای اوقات فراغت، خانواده و بهبودی می‌گذارد. 

تسلا بلافاصله برای اظهارنظر درباره این اخبار در دسترس نبوده و مدیران آن برای پاسخگویی ابراز آمادگی نکردند. 

به گفته دو منبع آگاه، تسلای چین همچنین از برخی کارکنان خواسته است تا قراردادهای‌ عدم افشا را امضا کنند. رویترز چندین نفر را در لینکدین با عنوان «بازرس اطلاعات امنیتی» پیدا کرد که برای تسلا در آستین، سانفرانسیسکو و شانگهای کار می‌کردند. 

روزنامه آلمانی «Handelsblatt» روز دوشنبه گزارش داد: که سیاستمداران از حزب سوسیال دموکرات آلمان با گرایش چپگرا تا حزب دموکرات مسیحی راستگرا نسبت به این اظهارات کارگران ابراز نگرانی کرده و خواستار تحقیق از سوی تسلا و دولت شدند. 

کریستین بائوملر از حزب دموکرات مسیحی (CDU) به Handelsblatt گفت: «مقامات دولت ایالتی باید ایمنی شغلی کارگران و امنیت خاطر آن‌ها را از طریق کنترل دقیق در تسلا اعمال کنند.» 

این درحالی است که وزارت کشور آلمان در تماس خبرنگار رویترز پاسخگو نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز