خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارکنان بخش بهداشت و درمان فرانسه/ پزشکان فرانسوی مطب‌های خود را تعطیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۹۳

پزشکان فرانسوی از همکاران خود خواستند دفاتر و مطب‌های خود را ببندند و به اعتراضات بپیوندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه فرانس۲۴ فرانسه، هزاران نفر از کادر پزشکی فرانسه این هفته در اعتراض به وضعیت شغلی و پرداختی خود اعتصاب کردند. 

پزشکان فرانسوی و کادر درمان این کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی این کشور طی هفته گذشته را به صورت زمانبندی شده و محدود دست به اعتصاب زدند و در این اعتصاب خود خواستار افزایش دو برابری حق ویزیت برای پذیرش بیماران بودند. این پزشکان به دلیل‌ عدم پاسخگویی دولت به خواسته‌هایشان تا یکشنبه ۱۸ دی ماه ادامه دادند. این درحالی است که ممکن است که این اعتصابات در روزهای آینده ادامه پیدا کند. 

پزشکان فرانسوی از همکاران خود خواستند دفاتر و مطب‌های خود را ببندند و به این اعتراضات بپیوندند. 

اعتراضات پزشکان فرانسوی از طرف انجمن پزشکان برای امروز (Medecins pour Demain) و همچنین اتحادیه‌های کارگری SML (Syndicat des Medecins) تدارک دیده شده است. 

کادر درمان فرانسه با مطالبه افزایش حق ویزیت از ۲۵ یورو به ۵۰ یورو، بهبود پروتکل‌های مربوط به محیط کار و جذب نیروی جدید برای نقاطی که کمبود نیرو وجود دارد، هستند. 

این اعتراضات در حالی رخ می‌دهد که فرانسه با افزوده شدن به آمار آنفلوانزای مهلک جدید، همراه با گسترش دوباره سویه‌های جدیدی از کرونا درگیر مشکلات زیادی در بخش بهداشت و درمان است. 

وزیر بهداشت فرانسه از این اعتصابات انتقاد کرده و گفته است که این اعتصاب در حالی که کشور با تهدید آنفولوانزا و کرونا مواجه است، به مصلحت مردم نیست. 

اتحادیه‌های صنفی پزشکان قبلا در رابطه با بحران در شبکه درمانی فرانسه هشدارهای لازم را داده بودند و این انتقادات در طول سه سال گذشته در این اتحادیه‌ها به اطلاع مقامات از راه‌های مختلف رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز