خبرگزاری کار ایران

استقبال ۳۷ هزار واحد تولیدی از طرح آموزش در محیط کار واقعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۹۸۶

حسینی‌نیا اعلام کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار صنف در کشور قابلیت اجرای طرح آموزش در محیط واقعی یا همان طرح استاد-شاگردی نوین را دارند.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بازدید از کارگاه‌های آموزشی استان اصفهان از استقبال ۳۷ هزار واحد صنفی و بنگاه اقتصادی در کشور از طرح آموزش در محیط کار واقعی خبر داد. 

غلامحسین حسینی نیا (رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای)، با اشاره به فعالیت سه میلیون واحد صنفی در کشور، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار صنف، قابلیت اجرای این طرح یا همان طرح استاد، شاگردی نوین را دارند. 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سه ماه پیش آغاز شده است، افزود: با اجرای این طرح ۸۰ درصد در واحد صنفی یا بنگاه اقتصادی و ۲۰ درصد به صورت نظری در آموزشگاه‌ها به صورت حضوری یا مجازی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، صدور ۱۳ هزار و ۷۵۰ مجوز جدید الکترونیکی (سه روزه) و ایجاد دو هزار و ۷۰۰ جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کارخانه‌های کشور را از جمله برنامه‌های اجرا شده در دولت سیزدهم عنوان کرد. 

وی خاطرنشان ساخت: تلاش براین است که نظیر چنین کارگاه‌هایی را در همه کارخانه‌های کشور که دست کم ۵۰ کارگر دارند، اجرایی کنیم تا هم‌کارگران از آموزش‌ها مهارتی استفاده کنند و هم نوآموزان جویای کار، آموزش‌های مهارتی را در محیط واقعی کار فرا بگیرند. 

حسینی نیا، «سرمایه‌های انسانی» را یکی از مهمترین ارکان اصلی پیشرفت کشور برشمرد و بیان داشت: به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و بر اساس توسعه نهضت توسعه مهارت آموزی در گام دوم انقلاب، استاندارد جهانی و جمعیت کشور، ارائه آموزش‌های مهارتی (شامل مهارت‌های نوآموزی و به آموزی) دست کم برای ۴ میلیون نفر ضروری است. 

معاون وزیر کار در ادامه تصریح کرد: در راستای توسعه نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب، برای ۱۹گروه هدف مانند جوانان جویای کار، دانشجویان، دانش آموختگان، بانوان سرپرست خانوار، معلولان سربازان و زندانیان و… برنامه‌های ویژه مهارتی در کشور تعریف شده و درحال اجراست. 

وی اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی (کهاد و نخلستان) با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: بیش از ۸۳۰ هزار نفر شامل ۴۳۰ هزار نفر دوره در آموزشگاه‌های آزاد و ۴۰۰ هزار نفر دوره در پنج هزار و ۴۰۰ کارگاه مراکز دولتی در ۹ ماهه امسال در کشور آموزش داشته ایم. 

شایان ذکر است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ۶۴۰ مرکز دولتی و حدود ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز