خبرگزاری کار ایران

مساعدت کارفرمای لوازم خانگی پارس برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۶۸۶

کارگران کارخانه «لوازم خانگی پارس» خواستار افزایش حقوق، اجرای طبقه‌بندی مشاغل، تشکیل شورای اسلامی کار، پرداخت حق بهره‌وری شدند که با مساعدت کارفرما همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در قزوین از توقف کار تعدادی از کارگران کارخانه «لوزام خانگی پارس» در روز گذشته خبر دادند. آن‌ها اظهار داشتند به دلیل آنکه پرداخت حقوق کارگران در حدود اندازه قانونی شورای عالی کار پرداخت می‌شود کفاف مخارج زندگی کارگران را نمی‌دهد به همین دلیل چون خواسته کارگران برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق با کارفرما به نتیجه نرسیده است، روز شنبه برای ساعاتی کار در کارخانه را متوقف کردند.

کارگران با اشاره به بحث بی‌توجهی به افزایش حقوق و دستمزد خود گفتند: درآخرین پیگیری افزایش حقوق، کارفرما وعده افزایش حقوق دستمزد و سایر مطالبات صنفی را به کارگران داد اما چون عملی نشد، کارگران تصمیم به اعتراض گرفتند.

به گفته یکی از کارگران، شرکت لوازم خانگی پارس یک مجموعه مجزای بزرگ تولیدی لوازم خانگی با حدود ۵۰۰ کارگر است که در حال حاضر کارگران علارغم دریافت به موقع حقوق، به شرایط درآمدی خود معترض هستند.

به گفته این کارگر شرکت لوازم خانگی؛ خواسته کارگران افزایش حقوق، اجرای طبقه‌بندی مشاغل و تشکیل شورای اسلامی کار و پرداخت حق بهره‌وری است.

کارگران لوازم خانگی پارس اظهار داشتند: سرنوشت این واحد صنعتی به اندازه‌ای برایمان مهم است که نمی‌خواهیم هیچ لطمه‌ای به محل کارمان وارد شود.

آن‌ها در پایان گفتند: در حال حاضر همه کارگران با امیدهایی که مدیریت مجموعه برای بالابردن درآمد ماهانه کارگران داده مشغول به کار هستند و چون شورای اسلامی کار نداریم برخی همکاران نیز مشغول رایزنی برای حل اختلافات موجود با کارفرما برای وصول مطالبات صنفی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز