خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران داروگر تهران به ادامه‌ی معوقات

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۵۸۹

صبح امروز کارگران شاغل در کارخانه داروگر تهران به بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات معوقه مزدی اعتراض کردند.

یکی از کارگران کارخانه داروگر به خبرنگار ایلنا گفت: اعتراض کارگران به‌ عدم پرداخت چهار ماه حقوق و ۶ ماه حق بیمه توسط کارفرما است.

وی گفت: در آخرین اعتراض صنفی کارگران داروگر تهران که تقریبا از سه ماه پیش مرتبا در حال برگزاری است، مدیران و مسئولان کارخانه هر نوبت قول می‌دهند بخشی از مطالبات را پرداخت کنند اما هنوز عملی نشده است.

کارگران داروگر تاکید کردند: در حال حاضر تعداد کارگران این کارخانه به حداقل ۱۱۰ تا ۲.۱کارگر کاهش یافته وبا همین تعداد نیروی کار ماهیانه ۳۵ تن شامپو و مایع ظرفشویی تولید شده است.

به گفته یکی از کارگران؛ مشکل اصلی حال حاضر ما پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی است که به ترتیب ۴ و ۶ ماه به تاخیر افتاده است. همچنین با پرداخت نشدن حق بیمه، کارگران از دریافت خدمات درمان رایگان تامین اجتماعی محروم شده‌اند.

این کارگر در ادامه گفت: بعد از ۱۵ تا۲۰سال بیمه‌پردازی به دلیل پرداخت نشدن شش ماه حق بیمه، این کارگران و خانواده‌هایشان که در بیمارستان ملکی تامین اجتماعی بستری هستند امکان دریافت خدمات درمانی ندارند و هزینه‌ها را از جیب پرداخت می‌کنند یا امکان بستری شدن در بیمارستان را ندارند. ما از کارفرما درخواست داریم حداقل مشکلات بیمه درمان کارگرانی که درگیر بیماری و بیمارستان هستند را حل کند.

این کارگر با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم به موضوع مشکلات مالی داروگر تهران ورودکنند، در پایان گفت: مطالبات مزدی ما کارگران به چهار ماه حقوق سال جاری و شش ماه حق بیمه مربوط می‌شود بنابراین برای بهبود وضعیت کارخانه و کارگران، نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز