خبرگزاری کار ایران

کریمی بیرانوند:

بالاترین تسهیلات به مشاغل خانگی را دولت سیزدهم پرداخت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۳۰

معاون اشتغال وزیر کار گفت: قانون مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ تصویب شد و طی ده سال گذشته در مجموع دوازده هزارو سیصد میلیون تومان از محل تسهیلات تکلیفی بانکها با نرخ ۴ درصد در نظر گرفته شده که بالاترین تسهیلات مربوط به امسال و دولت سیزدهم است.

‌به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و هفتمین ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی صبح امروز ، دوشنبه‌ ۲۳ آبان ماه، در مجتمع تلاش با حضور وزیر کار برگزار شد.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزیر کار، در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به تفاوت و تکثر فرهنگی در کشور و تنوع تولیدات صنایع خانگی و دستی، مشاغل خانگی از مهم‌ترین اولویتهای مردم است. اما متاسفانه طی چند دهه اخیر تنها سه درصد از کل اشتغال به مشاغل خانگی مربوط بوده است.

بیرانوند گفت: قانون مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ تصویب شد و طی ده سال گذشته در مجموع دوازده هزارو سیصد میلیون تومان از محل تسهیلات تکلیفی بانکها با نرخ ۴ درصد در نظر گرفته شده که بالاترین تسهیلات مربوط به امسال و دولت سیزدهم است.

بیرانوند گفت: در زمان آقای عبدالملکی صدور مجوز فعالیت کسب و کار خانگی به دو دسته ثبت محور و تایید محور تبدیل شد و امروز بیش از ۹۵ درصد مجوزهای ما به صورت آنی صادر می‌شود. از آن زمان یعنی از ابتدای فروردین  ماه ۱۴۰۰تا آبان ۱۴۰۱، ۳۶۸درصد رشد در صدور مجوز داشتیم.

کریمی بیراوند گفت: اولین مصوبه‌ی ما در جلسه‌ی ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی آنی کردن صدور مجوزات بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز