خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

تقویت مشاغل خانگی باعث تقویت نظام استاد- شاگردی می‌شود/ باید به صدور مجوزها سرعت ببخشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۱۰

وزیر کار گفت: توسعه مشاغل خانگی باعث ایجاد اشتغال و همچنین تقویتِ نظام اوستا شاگردی می‌شود. ضمن اینکه فرد رایگان کار یاد می‌گیرد و بخشی از هزینه‌های آموزش نیز از این طریق کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: موضوع بحث ما در این جلسه ایجاد اشتغال و به صورت تخصصی ایجاد اشتغال آسان و ارزان است. پایه‌ و ریشه‌ی این تفکر نیز آموزه‌های دینی است که ما برخی مواقع آن را به قوانین تبدیل می‌کنیم.

وی در دفاع از صدور مجوزهای آنی گفت: قرار نیست هر کس می‌خواهد کار کند از ما اجازه بگیرد. ما مکلف به تامین معیشت هستیم. طبق قانون اساسی تضمین و اجرای عدالت از وظایف حاکمیت است. حاکمیت موظف به ایجاد شغل مناسب است‌.

مرتضوی گفت: قانون برای تسهیلگری است نه ایجاد مانع. ما مامور به وظیفه هستیم اما بیشتر مانع می‌شویم و باید موانع را برداریم.

وزیر کار با اشاره به شعار مانع زدایی از اشتغال گفت: اشتغال در ذات مانعی ندارد. امروز جوانان می‌توانند با آموزش نظری و عملی بیشترین کسب و کار را داشته باشند. ما باید باب‌الحوایج باشیم.

مرتضوی افزود: توسعه مشاغل خانگی باعث ایجاد اشتغال و همچنین تقویتِ نظام اوستا شاگردی می‌شود. ضمن اینکه فرد رایگان کار یاد می‌گیرد و بخشی از هزینه‌های آموزش نیز از این طریق کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: من معتقدم باید به صدور مجوزها سرعت ببخشیم. عمده‌ی کارها مثل قالیبافی، نیاز به سختگیری‌های مجوز ندارد. همچنین اینگونه بستر برای صادرات فراهم می‌شود.

وزیر کار تصریح کرد: همه برای حل مشکل اشتغال مسئولیم. ما گاهی با مقررات‌زدایی و گاهی با وضع قوانین می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما باید هزینه‌های کارگاه را کم کنیم.

وی در پایان به صدور ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در این مدت تسهیلاتی برای مشاغل خانگی داده شد که در پرداخت این تسهیلات برخی بانک‌ها عملکرد خوبی داشتند و برخی ضعیف عمل کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز