خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

«تعاون» کارآمدترین الگوی حل مشکل اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۹۵۶

مهدی مسکنی تصریح کرد: اقتصاد تعاون، کارآمدترین الگوی حل مشکل اشتغال پایدار در کشور است.

به گزارش ایلنا، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رأس هیئتی از مدیران ارشد تعاون این وزارتخانه و سرپرست بانک توسعه تعاون از شرکت‌های تعاونی شهرستان نیشابور بازدید و اقتصاد تعاون را کارآمدترین الگوی حل مشکل اشتغال پایدار در کشور دانست. 

این مقام مسئول در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اقتصاد تعاون، کارآمدترین الگوی حل مشکل اشتغال پایدار در کشور است.

مهدی مسکنی (معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشست سراسری زیست‌بوم ملی اشتغال با اظهار کرد: ۲ معاونت امور تعاون و توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم تعامل و همکاری گسترده با هدف توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در کشور داشته‌اند. 

وی مردم را محور اصلی اشتغال‌آفرینی در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در این مسیر از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، مساجد، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی استفاده خواهیم کرد. 

مسکنی از امضای تفاهم‌نامه همکاری ۲ معاونت امور تعاون و توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد و تقویت تعاونی خدمات اشتغال و کاریابی «پایگاه مردمی اشتغال‌آفرین» خبر داد و افزود: در مرحله اول به عنوان الگوسازی این طرح در قالب ۳۰ تعاونی در استان‌های تهران، هرمزگان، آذربایجان‌غربی، خوزستان، گلستان و خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود. 

معاون امور تعاون تصریح کرد: اتصال نیروی کار ماهر به کارفرما از طریق تعاونی کاریابی از اهداف مهم این طرح به شمار می‌رود. 

وی توسعه بخش تعاون در سطح استان‌ها، کاهش تصدی‌گری دولت، مردمی‌کردن اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار با الگوی تعاون را از رویکردهای اصلی معاونت امور تعاون عنوان کرد. 

مهدی مسکنی (معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و محمد شیخ‌حسینی (سرپرست بانک توسعه تعاون) در جریان این سفر از شعبه بانک توسعه تعاون، شرکت‌های تعاونی هتل امیران و معدن فیروزه شهرستان نیشابور نیز بازدید کردند. 

معاون امور تعاون همچنین در نشست با تعاونگران شهرستان نیشابور در خصوص دغدغه‌ها و مسائل آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت. 

همچنین در جریان این سفر طرح کارگاه تولیدی انواع کیف‌های چرم نیاوران با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز