خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران ابنیه فنی قم از رویه پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۰۸

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن قم از نارضایتی کارگران این واحد از عملکرد پیمانکار در رویه‌ی پرداخت حقوق خود خبر دادند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن قم در تماس با خبرنگار ایلنا، در تشریح مشکلات خود گفتند: هر ماه پیمانکار حقوق‌مان را در چند قسط واریز می‌کند که این موضوع مشکلات زیادی را برای ما که حداقل‌بگیر هستیم، بوجود آورده است.

آن‌ها با بیان اینکه دریافتی ماهانه ما حداقل حقوق مصوبه شورای عالی کار است که تامین کننده معاش خانواده‌هایمان نیست، افزودند: تنها کاری که کارگران ابنیه فنی در پیگیری مطالبات معوقه خود می‌توانند انجام بدهند رسانه‌ای کردن مشکلاتشان است تا شاید صدایشان به گوش مسئولان بالادستی برسد.

به گفته کارگران، کارگران ابنیه فنی ناحیه ریلی قم تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کار هستند و آن‌ها هر ماه منتظرند حقوق خود را کامل و بدون تاخیر دریافت کنند اما تقریبا از یک سال پیش هر ماه حقوق خود را در دو تا سه قسط دریافت می‌کنند.

آن‌ها با بیان اینکه پرداخت قطره چکانی حقوق آن‌ها را نگران می‌کند، درباره سایر مطالبات دیگر خود گفتند: جدا از دریافت اقساطی حقوق بابت دریافت نکردن حق سنوات و دو ماه حقوق پرداخت نشده سال گذشته نیز دچار مشکل هستیم.

آن‌ها تاکید کردند: در سالهای گذشته در استان‌های مختلف تجمعاتی صورت گرفت در عین حال مکاتباتی با مسئولان دولتی و دیگر مقامات ذیربط انجام شد ولی این اعتراضات و مکاتبات هیچ نتیجه‌ای نداشت.

کارگران ابنیه فنی قم در پایان افزودند: دولت و مسئولان باید بدانند که خواسته‌های کارگران ابنیه فنی راه‌آهن هم صنفی‌ست و هم قانونی و اگر به این خواسته‌ها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات کارگران حادتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز