خبرگزاری کار ایران

معدن کرومیت «منوجان» به مزایده گذاشته شد/ ضرورت توجه به اهلیت در واگذاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۳۰۲

جمعی از کارگران سابق معدن کرومیت منوجان کرمان از واگذاری این واحد معدنی از طریق مزایده عمومی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران سابق معدن کرومیت  منوجان واقع در شهرستان فاریاب استان کرمان با بیان اینکه چندین ماه است که تولید در این واحد معدنی متوقف شده و از آن زمان هزارو ۳۰۰کارگر بیکار و وضعیت شغلی مشخصی ندارند، در ادامه افزودند: بعد از ابطال این معدن در تاریخ ۱۸ مرداد ماه سال جاری، اخیرا سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان به عنوان متولی این واحد تولیدی، واحد معدنی کرومیت منوجان را برای واگذاری به مزایده عمومی گذاشته است.

به گفته کارگران، آگهی مزایده عمومی واحد معدنی کرومیت منوجان در تاریخ ۱۷ مهر ماه ماه سال جاری (۱۴۰۱) در سامانه مناقصات ومزایدات دولت ثبت شده است بنابراین متقاضیان می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

کارگران قدیمی این واحد معدنی با بیان اینکه چندین ماه است به دنبال بازگشایی مجدد محل کار سابق خود هستیم  اما درنهایت این واحد با پیگیری برخی مسئولان دلسوز شهرستان قرار است، دوباره فعال شود.

آن‌ها گفتند: با توجه به اینکه این معدن تقریبا بزرگترین معدن کرومیت کشور است و شرایط خوبی هم دارد از شرکت‌های بزرگی که در کشور هستند درخواست می‌کنیم در این مزایده شرکت کنند تا کارگران  به کار سابق خود بازگردند.

کارگران سابق این واحد بزرگ معدنی در پایان گفتند: در خصوص واگذاری معدن کرومیت منوجان که در کرمان واقع شده، دو موضوع برای کارگران حائز اهمیت است؛ یکی بحث واگذاری بدون شائبه و اهلیت داشتن شرکت طرف قرارداد پیش از واگذاری و دومی حمایت و نظارت مداوم دولت بر عملکرد پیمانکار است، چراکه پیش از این کارگران قدیمی این واحد تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابی‌های آن‌ها را داشته‌اند و برای همین از تکرار اتفاقاتی که در گذشته منجر به تعطیلی این واحد معدنی و بیکاری کارگران آن شده، بیم دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز