خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران شهرداری سی سخت از ۱۳ ماه حقوق معوقه و عیدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۳۱

کارگران شهرداری سی سخت با ۱۳ ماه حقوق معوقه و عدم دریافت عیدی وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وضعیت کارگران شهرداری سی سخت با افزایش مطالبات مزدی معوقه بغرنج شده است. این کارگران که بیشتر در سطح شهر مسئولیت جمع آوری زباله‌ها و محافظت از فضای سبز را برعهده دارند، در حال حاضر یکسال حقوق سال ۱۴۰۰ به همراه عیدی و حقوق مرداد ماه سال ۱۴۰۱ را طلبکارند. در عین حال این کارگران ۵ ماه حقوق ابتدای سال جاری را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

به گفته کارگران، تأخیر ۱۳ ماهه در پرداخت حقوق و عدم دریافت عیدی باعث شده که کارگران در شرایط سخت معیشتی قرار بگیرند، به‌طوری‌که بیش از ۸۰ نفر از همکاران در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوان شده‌اند.

کارگران مدعی شدند: وصول مطالبات کارگران شهرداری سی سخت نیاز به پیگیری اعضای شورای شهر دارد که آنهم با اختلافات ۴ تا ۵ ماهه اعضای شورای شهر درباره برکناری شهردار و عدم حضور برخی از اعضا در جلسات شورا فعلا قابل پیگیری نیست.

آن‌ها از تاخیر مکرر مطالبات خود انتقاد کرده و اظهار داشتند: غیر از حقوق عقب افتاده، حدود ۴ تا۵ ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران شهرداری سی سخت با بیان اینکه در شرایط فعلی شهر و کارگران، مدیران شهری باید هرچه سریعتر چاره‌اندیشی کنند، در انتقاد به اعضای شورای شهر گفتند: متاسفانه در دوره‌های مختلف بویژه در دوره فعلی اعضای شورای شهر سی سخت به خواسته قانونی و مشکلات معیشتی کارگران اهمیتی نمی‌دهند. چندین‌بار نیز به امید حمایت آنها به دفاتر آنان مراجعه کردیم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

آن‌ها با بیان اینکه اعضای شورای شهر به ظاهر خود را با کارگران همراه می‌کنند اما در واقع ما حمایتی از آن‌ها ندیده‌ایم، در ادامه تصریح کردند: مشکلات در حالی ادامه دارد که در این میان شهردار هم که که قصد پیگیری مطالبات کارگران و مشکلات شهر را دارد، با اختلافات و دو دستگی ایجاد شده بین اعضای شورای شهر امکان کار و کمک ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز