خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی کارگران مهاجر کانادایی در اعتراض به بلاتکلیفی حقوقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۷۸۷

روز گذشته هزاران نفر از مهاجران شاغل و ساکن در کانادا در شهر اتاوای کانادا علیه بلاتکلیفی در وضعیت اقامت دائمی خود، معترض شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه کانادایی گلوبال نیوز، روز گذشته هزاران نفر از مهاجران شاغل و ساکن در کانادادر شهر اتاوای کانادا علیه بلاتکلیفی در وضعیت اقامت دائمی خود، معترض شدند. 

این مهاجران مدعی شدند که شرایط آن‌ها از نظر کاری در حال نزدیک شدن به شرایط مهاجران غیرقانونی و غیررسمی است که حق فعالیت و کار با حقوق قانونی ندارند. 

همچنین درخواست‌هایی برای اجرای سریع یک برنامه منظم‌سازی فراگیر برای مهاجران در حوزه کار از مطالبات و تقاضاهای آنان است. 

السید حسن (مدیر اجرایی اتحادیه کارگران مهاجر کانادا) که خود نیز یک کارگر مهاجر است، گفت که این فرصت مناسبی برای کانادا است تا به درخواست‌ها برای دسترسی بیشتر به حقوق اولیه افراد مهاجر قانونی و تعیین تکلیف وضعیت مهاجران غیرقانونی که آنان نیز دارای حقوق انسانی هستند، گوش فرا دهد. 

او قبل از رفتن به یک تجمع برنامه ریزی شده بعدازظهر در شهر تورنتو گفت: ما در حال حاضر یک فرصت تاریخی داریم تا اشتباهی را که سال‌ها در حوزه مسائل کارگری کانادا در جریان بوده است برطرف کنیم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مجلس به هیچ وجه تأخیر نخواهد کرد.

نخست وزیر جاستین ترودو در یک نامه دستوری در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی از وزیر مهاجرت و شهروندی خواسته بود که بر اساس برنامه‌های آزمایشی موجود برای بررسی بیشتر راه‌های تنظیم وضعیت کارگران مهاجر قانونی و غیرقانونی که به جوامع کانادایی کمک می‌کنند، راه حل‌هایی ایجاد کند. 

یکی از شرکت کنندگان در تجمعی که دیروز برگزار شد، گفت: معتقدیم که برابری برابری است، هر محرومیتی تبعیض است، بنابراین همه کارگران مهاجر یا پناهنده، دانشجو و افراد بدون مدرک باید شامل شوند. همه کارگران از این نظر که کار می‌کنند با هم برابر هستند. در بسیاری از موارد اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به درخواست اظهارنظر در مورد وضعیت کارگران مهاجر پاسخ نمی‌دهد. 

السید حسین گفت که انتظار دارد در روزهای آینده نیز هزاران نفر در راهپیمایی‌های برنامه‌ریزی شده در ۱۳ شهر ازجمله تورنتو، مونترال، ادمونتون، ونکوور، فردریکتون و سنت جانز، شرکت کنند. 

درخواست‌ها برای وضعیت و قانون‌گذاری برای افراد شاغل غیرمجاز در کانادا در حوزه شرایط کار، تحصیل و زندگی و همچنین دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی همگانی، همچنان در این راهپیمایی و در پلاکاردها مطرح شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز