خبرگزاری کار ایران

ملاقات و دلجویی نمایندگان دولت هندوستان از کارگران معترض مجروح در اعتصاب شرکت TMC

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۳۶۸

تعدادی از اعضای هیات حزب حاکم هندوستان با کارگران مجروح معترض شرکت الکترونیکی-مخابراتی TMC، ملاقات کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «هند امروز»، روز (شنبه) تعدادی از اعضای هیات حزب حاکم هندوستان با کارگران مجروح معترض شرکت الکترونیکی-مخابراتی TMC، ملاقات کردند. 

این کارگران که در جریان اعتصاب و راهپیمایی علیه سیاست‌های ضد کارگری دولت و شرکت TMC تجمع کرده بودند، هفته گذشته در برخورد پلیس هندوستان مجروح و به بیمارستان منتقل شده بودند. 

هیئتی از دولت و حزب حاکم هند (BJP) با کارگران مجروح در راهپیمایی اعتراضی روز گذشته توانستند در بیمارستانی واقع در شهر کلکته دیدار کنند. 

کارگران هندی حاضر در اجتماع هفته گذشته این شرکت معتقد بودند که اقدامات ریاضتی دولت هندوستان در جریان بحران اقتصادی اخیر، باعث تشدید فقر مضاعف طبقه کارگر هندی و کاهش بیشتر قدرت خرید نسبت به گذشته شده است. 

از نیمه تابستان امسال طبق تصویب شورای مدیران شرکت TMC مواردی مانند قطع مزایای حقوقی و تضعیف مزد رقم خورده بود که باعث اعتراض کارگران به شرکت و حمایت‌های دولت از آن بود. 

این هیات پنج نفره منصوب شده توسط رئیس کنگره حزب حاکم که روز شنبه این هفته با کارگران معترض دیدار کرده بودند، در پایان این ملاقات‌های دلجویانه، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب متشکل از مدیرکل پلیس ایالت اوتار پرادش هند، نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه بومی این ایالت، چند مقام نظامی از وزارت کشور هندوستان و نمایندگان سندیکایی کارگران (شامل برخی کارگران مجروح شده) برای تهیه گزارش از این حادثه شدند. 

مینا دوی پوروهیت (از کارگران آسیب دیده در جریان اعتراضات) گفت: سر من به دلیل اصابت ضربه پلیس درحالی که ما تنها راهپیمایی می‌کردیم آسیب دید و پس از معالجه نیاز به هفت بخیه پیدا کرده است. 

او می‌گوید از پشت سر توسط پلیسی مورد حمله قرار گرفت و این خشونت غیرقانونی مدیون نفوذ مدیران TMC و تکبر آن‌ها در برابر قانون و خواست کارگران است. 

راجیاوردان سینگ راتور (یکی از اعضای هیات نمایندگان حزب حاکم) -که خود قبلا وزیر دولت فعلی بوده- TMC را شرکتی فاسد معرفی و بدون اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت هندوستان، آن را محکوم کرد. 

پیش از این، اظهارات آبیشک بانرجی (از مدیران شرکت TMC) که گفته بود که «اگر جای پلیس بودم، در راهپیمایی اعتراضی به کارگران شلیک می‌کردم!» موجی از واکنش‌های بسیار منفی را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های هندوستان رقم زده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز