خبرگزاری کار ایران

معلمان طرح مهر‌آفرین خواستار روشن شدن وضعیتِ خود براساس رتبه‌بندی معلمان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۹۳

جمعی از معلمان طرح مهرآفرین از بلاتکلیفی خود در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از معلمان طرح مهرآفرین صبح امروز، شنبه ۲۹ مرداد، با حضور در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش به وضعیتِ بلاتکلیفی خود در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اعتراض کردند. 

به گفته‌ی مهدی محمدی، فعال فرهنگی، این معلم‌ها حکم دارند و تمام حقوق و مزایای معلمی را دریافت می‌کنند اما با توجه به تبصره ۴ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، در وضعیتِ بلاتکلیفی قرار دارند. 

تبصره ۴ چه می‌گوید؟ محمدی در پاسخ به این سوال می‌گوید: طبق این تبصره فرآیند رتبه‌بندی منوط به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات است. با استناد به این تبصره معلمان طرح مهرآفرین از قانون رتبه‌بندی معلمان محروم می‌شوند. 

این فعال فرهنگی می‌گوید: چطور می‌شود که یک معلم علی‌رغم داشتنِ حکم کارگزینی و بهره‌مندی از تمامیِ مزایای معلمانِ رسمی از جمله حق شغل و شاغل، فوق‌العاده ویژه و… از قانون رتبه‌بندی معلمان محروم شوند؟ اگر قرار است این معلمان هم مشول طرح رتبه‌بندیِ معلمان شوند باید فرآیند استخدام این معلمان تعیین تکلیف شود تا آن‌ها به پروسه‌ی رتبه‌بندی برگردند.

به گفته‌ی محمدی؛ صحبت‌ها در مورد این معلمان ضد و نقیض است و تا این لحظه وزارت آموزش و پرورش شفاف صحبت نکرده است. 

محمدی می‌گوید: البته نه فقط معلم‌های طرح مهرآفرین بلکه معلم‌های قرارداد کار معین نیز مشکلاتی از این دست دارند. 

این فعال فرهنگی در پایان می‌گوید: وزارت کار شفاف در مورد این معلمان صحبت کند و اگر با توجه به تبصره ۴ آیین نامه مشمول طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند، سریع‌تر فرآیند استخدام آن‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز