خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

درباره ترمیم حقوق نیروهای فنی و حرفه‌ای وعده ندادیم/ از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۰۴۵

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ما وظیفه‌ی خود می‌دانیم که دغدغه‌ی همکارانمان را در زمینه معیشت رفع کنیم. دولت برنامه‌ای برای متوازن‌سازی حقوق‌ها و عدالت پرداختی دارد که بارها از زبان رییس‌جمهور این موضوع را شنیده‌ایم و در واقع بخش مهمی از مطالبات ما را به این کار کلی حواله می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور از مربی گرفته تا کادر اداری به وضعیتِ حقوق و دستمزد خود معترض هستند. مربیان و پرسنل رسمی بسته به سابقه‌ی خود حدود ۵ تا ۶میلیون تومان دریافت می‌کنند اما کارکنان قراردادی و مربیان حق‌التدریس بسیار کمتر می‌گیرند؛ حقوق آن‌ها از یک و نیم تا سه و نیم میلیون تومان است. در همین خصوص و به دنبال اعتراض چندباره‌ی نیروهای فنی و حرفه‌ای کشور به وضعیتِ حقوق و معیشتِ خود از غلامحسین حسینی‌نیا (رئیس سازمان حرفه‌ای کشور) در خصوص اقداماتی که برای بهبود معیشتِ این نیروها انجام شده سوال پرسیدیم. آیا این‌بار نیز مثل دوره‌های قبل بحث ترمیم معیشت وعده و وعید است؟ 

حسینی‌نیا در پاسخ به این سوال ایلنا گفت: خیر وعده نیست. ما نیروهای خوبی داریم که علاقه‌مند و عاشق کار خود هستند. آن‌ها ساعت‌ها در سختی کار می‌کنند و ما وظیفه‌ی خود می‌دانیم که دغدغه‌ی آن‌ها را در زمینه معیشت رفع کنیم اما این کار یک روال قانونی دارد. در سیستم دولتی اگر بخواهیم ریالی بگیریم باید مبتنی بر قانون باشد. ضمن اینکه دولت برنامه‌ای برای متوازن‌سازی حقوق‌ها و عدالت پرداختی دارد که بارها از زبان رییس‌جمهور این موضوع را شنیده‌ایم و در واقع بخش مهمی از مطالبات ما را به این کار کلی حواله می‌دهند. 

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: پیشتر همکاران ما مبلغی را به عنوان فوق‌العاده ویژه دریافت می‌کردند ولی بعدا با قانون نظام جامع پراخت این مبلغ حذف شد و ما در حال حاضر پیگیری می‌کنیم که پرداخت این مبلغ مجددا برقرار شود. البته ما از لفظ تسری استفاده نمی‌کنیم؛ تسری یعنی گروهی این مبلغ را می‌گیرند و ما هم می‌خواهیم این مبلغ به ما هم تسری پیدا کند ما می‌گوییم احیای مجدد، چون همانطور که گفتم قبلا همکاران ما آن را دریافت می‌کردند. 

حسینی‌نیا ادامه داد: فوق‌العاده دیگری نیز وجود دارد که ۳۵درصد و ۵۰درصد مدنظر است. این فوق‌العاده به ۲۵درصد از کارکنان داده می‌شود و ما قول گرفتیم این را به اکثریت همکارانمان گسترش دهیم. 

وی با بیان اینکه ما نباید معطل دستگاه‌های دیگر بمانیم، گفت: ما از ظرفیتهای قانونی خودمان برای ترمیم حقوق استفاده می‌کنیم. اولین اقدام ما اختصاصی کردنِ درآمدهای سازمان بود که این اقدام کمک می‌کند ما درآمد خود را خرج بهبود معیشت و جبران زحمات همکاران کنیم. لذا در قالب تبصره ۷۵ که اجازه می‌دهد ما تولید همراه با آموزش داشته باشیم و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که می‌بندیم، در قالب ماده ۶۱ و ماده ۱۷ و ظرفیتهای قانونی دیگر ما می‌توانیم درآمد داشته باشیم و آن‌ها را خرج همکارانمان کنیم. 

حسینی‌نیا افزود: ما از دوستانمان در سازمان خواستیم تا از اعتبارات سازمان برای ترمیم حقوق همکاران استفاده کنند و این در اولویت ماست. همانطور که گفتم به دنبال ایجاد درآمد هستیم تا از این طریق بخشی دیگر از کمبود را جبران کنیم. 

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای به رتبه‌بندیِ مربیان اشاره کرد و گفت: اینها مجموع فعالیتهای ما برای ترمیم حقوق و مزایای همکارانمان است. 

وی به بودجه‌ی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: امسال حدود سی درصد به بودجه سازمان اضافه شده اما پایه بودجه ضعیف است و با این سی درصد عملا نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد. 

حسینی نیا تصریح کرد: امیدوریم با گشایش‌ها در وضعیتِ دولت در این زمینه اقدامات بهتری انجام دهیم اما تاکید می‌کنم که عملیاتی‌ترین کار، تولید درآمد و استفاده از ظرفیتهای قانونی است. ما در قالب تبصره ۷۵ اعلام کردیم که ۵۰درصد از سود خالص از کار مربی در قالب این تبصره به شخص مربی داده شود. این زمینه خوبی برای ترمیم حقوق ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز