خبرگزاری کار ایران

چرا کارگزاران مخابرات روستایی را «تحمیلی» می‌دانند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۹۳۶

نمایندگان جامعه کارگزاران مخابرات روستایی نسبت به اظهارات مدیران شرکت مخابرات انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرو اظهارات معاون مالی شرکت مخابرات در حاشیه نخستین رویداد بین المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران در ۱ خرداد در خصوص تحمیلی خواندن کارگزاران مخابرات روستایی و تحمیل کردن آنها به شرکت مخابرات ایران توسط مجلس شورای اسلامی، جامعه کارگزاران مخابرات روستایی توضیحاتی ارائه داد.

نمایندگان جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور می‌گویند: سران شرکت مخابرات، قانون مجلس یعنی ماده ۸۳ در خصوص کارگزاران مخابرات روستایی را زیر سوال برده و کارگزاران را نیروهای تحمیلی از جانب منتخبان ملت قلمداد کرده‌اند؛  غافل از اینکه نهاد قانونگذاری مملکت، مجلس شورای اسلامی‌ست که می‌تواند برای تمامی سیستم کشور در هر جا و هر زمینه‌ای قوانین لازم و مورد نظر و به مصلحت را وضع کند و همگان هم باید از آن تبعیت نمایند؛ جای بسی تعجب است که معاون مالی شرکت مخابرات در برابر رئیس مجلس،  مصوبه مجلس را زیر سوال می‌برد و کارگزاران را نیروهای تحمیلی از جانب مجلس خطاب می‌کند!

آن‌ها در ادامه توضیح می‌دهند: کارگزاران مخابرات روستایی از پیشگامان عرصه ارتباطات روستایی بودند و هستند و برای شرکت سودآوری‌های زیادی داشتند؛ در سال‌های پایین بودن قیمت ارز، درآمدزایی داشتند هر چند که در آن زمان هم کارگزاران بدون بیمه، حقوق بسیار ناچیز و هیچگونه مزایایی بطور شبانه روزی به مردمان شریف روستا خدمت‌رسانی کرده و برای اعتلای شرکت بدون وقفه و خستگی‌ناپذیر کار می‌کردند؛ حال آنکه نگاه تبعیض‌آمیز همیشه ادامه داشته است.

به گفته‌ی آنها، هنوز علیرغم رای دیوان عدالت که رابطه کارگزاران را از زمان به اصطلاح خصوصی‌سازی با شرکت مخابرات ایران احراز کرده است سابقه آنها را از سال ۹۴ محاسبه نموده است.

نمایندگان کارگزاران مخابراتن روستایی ادامه دادند: باید پرسید کدامیک از مزایای قانونی ازجمله بیمه تکمیلی، حق اعیاد و مناسبت‌ها، هزینه ازدواج و تحصیلی فرزندان، حق لباس و ایاب و ذهاب، ابزار و وسایل کار، خواروبار و دیگر آیتم‌های بلندبالای مندرج در فیش حقوقی کارکنان شهری را به کارگزاران روستایی پرداخت نموده و می‌نمایند که امروزه اینچنین کارگزاران را مورد عتاب و هجوم قرار می‌دهند‌؟  مدیران مخابرات باید به جای زیادی نامیدن کارگزاران، نسبت به اجرای قانون جدی باشند و حقوق این نیروها را اعاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز