خبرگزاری کار ایران

کارخانه مخابرات راه دور شیراز تغییر کاربری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۸۹۱

به گفته کارگران مخابرات راه دور شیراز به دنبال طرح موضوع تغییر کاربری این واحد تولیدکننده تجهیزات مخابراتی به دارویی (سرم‌سازی)، مسئولان بدنبال ساز و کار لازم برای عملی شدن آن هستند.

کارگران مخابرات راه دور شیراز به خبرنگار ایلنا گفتند: در جلسه‌ای که در روزهای پایانی سال گذشته برگزار شده بود، قرار شد سهامدار شرکت صد میلیارد تومان تا پایان فروردین ۱۴۰۱ برای راه‌اندازی کارخانه و پرداخت بخشی از بدهی‌های آن پرداخت کند اما این کار هنوز انجام نشده بنابراین مسئولان راهکار بهتری برای راه‌اندازی کارخانه و ایجاد اشتغال به جز تغییر کاربری پیدا نکرده‌اند.

طبق اظهارات کارگران این واحد تولیدی، مخابرات راه دور از بنگاه‌های اقتصادی پیشرو بوده که متاسفانه بر اثر مدیریت‌های ضعیف، انتقالات انجام شده و اتفاقاتی که در این سال‌ها رخ داد، کاملا تعطیل شده و امروز در شرایط بلاتکلیف باقی مانده است.

در همین رابطه روز گذشته به از نقل از سیدرضا ساداتی (معاون صنعت سازمان صمت استان فارس) گفته شد؛ سرمایه‌گذاری جدیدی در راه هست که مربوط به حوزه آی تی آی نیست و این ملاحظات «اول تولید شکل بگیرد، دوم، رعایت مسائل زیست محیطی و سوم، ایجاد اشتغال» در آن دیده شده است.

در ادامه صحبت‌های این مقام مسئول سازمان صمت استان فارس آمده است؛ سهامدار عمده و مدیران آی تی آی تعهداتی داشتند اما به آن عمل نکردند اما روند تولید در استان نمی‌تواند منتظر بماند و معطل بی‌تحرکی باشد. کسانی که نتوانند فعالیت کنند باید جای خود را به کسانی بدهند که فعالیت می‌کنند.

پیشتر کارگران این کارخانه به ایلنا گفته بودند که کارخانه مخابرات راه دور بدهی بسیاری به چند نهاد خصوصی، دولتی و کارگران دارد و تنها راه‌حل مشکلات، تغییر کاربری و فروش اموال غیر موثر آن در تولید است که از قرار معلوم مالک کارخانه همکاری نمی‌کرد.

کارگران در خاتمه درباره پیشینه مشکلات این واحد تولیدی یادآور شدند: کارخانه مخابرات راه دور شیراز در سال ۱۳۸۳ با ۱۶۰۰ کارگر در حالی به بخش خصوصی واگذار شد که با خصوصی شدن این کارخانه کارگران برای دریافت معوقات و مطالباتشان با مشکلات متعددی روبه رو شدند. مطالبات کارگران هر روز انباشته می‌شد و کارخانه تولیدی نداشت. کارگران بارها به این وضعیت اعتراض کردند تا اینکه در سال ۸۸ سهامدار این کارخانه خلع ید شد و مدیریت کارخانه زیر نظر هیئت حمایت از صنایع قرار گرفت اما درنهایت در سال ۹۰ تا ۹۱ کارخانه با افزایش مشکلات تعطیل شد و کارگران نتوانستند تا امروز بخش زیادی از مطالبات مزدی و بازنشستگی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز