خبرگزاری کار ایران

مطالبات مزدی کارگرانِ شهرداری شوش هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۲۹۲

کارگران شهرداری شوش می‌گویند که شهرداری هنوز بابت مطالبات مربوط به سه ماه دستمزد پرداخت نشده، با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران شهرداری شوش واقع در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۳۰۰ کارگر تحت مسئولیت پیمانکاران مختلف با ۱۷ تا ۱۸ سال سابقه کار در شهرداری مشغول کارند که در مجموع سه ماه از مطالبات خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

این کارگران گفتند: در آخرین اعتراضاتمان، مسئولان شهری وعده پرداخت مطالبات کارگران را در روز‌های آینده دادند اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

کارگران شهرداری شوش تصریح کردند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم، مربوط به بهمن ماه سال ۱۴۰۰بوده است که شهردار آن را پایان همان ماه به حساب کارگران واریز کرد اما هنوز از پرداخت مابقی مطالبات‌مان خبری نیست.

به گفته یکی از کارگران؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در شهرستان نیست.

او گفت: بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران در اردیبهشت ماه سال‌جاری چندین روز تجمع اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن مسئولان شهری وعده رسیدگی به وضعیت مطالبات کارگران را دادند اما با گذشت ۷ تا ۸ روز از این وعده، هنوز از پرداخت معوقات مزدی کارگران خبری نیست.

وی با بیان اینکه معترضان به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در شهر شوش مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

این کارگر شاغل در شهرداری شوش، با بیان اینکه ما کارگران شهرداری شوش خواستار آن هستیم تا اعضای شورای شهر چاره‌ای برای پرداخت دستمزد نیروی کار بی‌اندیشند، در پایان افزود: انتظار داشتیم مسئولان شهرستانی و اعضای شورای شهر شوش در حمایت از کارگران شهرداری به موضوع مشکلات آنان ورود می‌کردند تا حداقل همه مطالبات کارگران پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز