خبرگزاری کار ایران

تعداد کارگران اعتصابی هند علیه سیاست‌های ضد کارگری دولت به ۲۰۰میلیون نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۵۳۴

ده‌ها اتحادیه مرکزی کارگری به دعوت از احزاب و سندیکاهای رادیکال‌تر هندوستان به این فراخوان پیوستند تا با آنچه دولت "ضد کارگری، ضد کشاورز و ضد مردمی" می‌خوانند، مخالفت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری جهانی کارگران ساختمانی، اتحادیه‌های کارگری در هند به اعتصاب سراسری چند روزه انتهای ماه مارس پیوستند. ده‌ها اتحادیه مرکزی کارگری به دعوت از احزاب و سندیکاهای رادیکال‌تر هندوستان به این فراخوان پیوستند تا با آنچه دولت «ضد کارگری، ضد کشاورز و ضد مردمی» می‌خوانند، مخالفت کنند.

خواسته‌های اصلی اتحادیه‌های کارگری لغو قوانین کار و خط لوله ملی درآمدزایی (NMP)، پایان خصوصی سازی، کاهش مالیات بر بنزین و گازوئیل، اجرای طرح‌های قدیمی بازنشستگی و رفاه اجتماعی در بخش‌های غیرمتشکل، مالی است. کمک به خانواده‌های کارگران، افزایش دستمزد تحت قانون ضمانت اشتغال روستایی مهاتما گاندی (MNREGA) و دستمزد متناسب‌سازی‌شده و برابر برای کل ایالت‌های هندوستان و منظم کردن قرارداد کارگران ازجمله این خواسته‌ها است.

حدود ۲۰۰ میلیون کارگر به این اعتصاب دو روزه پیوستند که شامل کارگران رسمی و غیررسمی از بخش‌های ساختمانی، جنگل‌داری، بانک‌ها، شرکت‌های شهرداری، حمل‌ونقل، برق، برق، فولاد، نفت، بیمه، مخابرات، پست و مالیات بر درآمد بود. اتحادیه‌های کشاورزان نیز از اعتراض سراسری حمایت کردند.

خونتیا رییس یک اتحادیه هندی می‌گوید: کارگران و اتحادیه‌های کارگری به اعتراض خود علیه اقدامات ضد کارگری و اصلاحات یک شبه‌ای که که توسط دولت فعلی انجام می‌شود، ادامه خواهند داد. ما از دولت می‌خواهیم که به نگرانی‌ها و مسائل کارگران که در منشور مطالبات مشترک ما اشاره شده است، گوش دهد و به آن‌ها پاسخ دهد. این امر برای تحقق صلح صنعتی و ارج نهادن به کار شایسته در بخش‌های مختلف ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز