خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران «چادرملو» به رای دیوان عدالت اداری/ نقض رای قطعی اداره کار در «شعبه ۶۸» کارگران را بیکار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۴۹۶

جمعی از کارگران واحد ترانسپورت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از نقض رای قطعی اداره کار در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری و ارجاع آن به دادگاه تجدیدنظر خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران واحد ترانسپورت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که با ارجاع شکایت کارفرما از رای قطعی اداره کار به دیوان عدالت اداری، دچار تعلیق در وضعیت دریافت معوقات خود شده‌اند، از نقض رای اداره کار در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری خبر دادند. 

بر اساس رای قطعی اداره کار که در هر دو مرجع تشخیص و حل اختلاف تایید شده است، کارفرمای چادرملو باید با ۴۵ کارگر ترانسپورت خود قرارداد مستقیم منعقد کند. 

کارفرما پیش از رای اداره کار، اجبارا کارگران را با تعاونی مصرف شرکت به عنوان پیمانکار طرف قرارداد کرده بود. این امر منجر به کاهش حقوق و مزایای این کارگران شده بود. 

با وجود اینکه نقض رای قطعی اداره کار در دیوان عدالت اداری معمول نیست، کارگران از قضات دیوان خواسته‌اند که به «پرونده‌ی ظلال» آن‌ها که بر اجرای تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار صحه می‌گذارد، ورود کنند و در مرحله تجدید نظر، نقض رای اداره کار را در شعبه ۶۸ ابطال و بر رای اداره کار صحه بگذارند. 

این کارگران که تعداد آن‌ها ۴۵ نفر است در هفته‌های گذشته به تهران آمده بودند. آن‌ها برای پیگیری مستقیم پرونده‌ی خود در قوه قضاییه، مقابل دفتر ارتباط مردمی قوه قضاییه تجمع کرده بودند. 

این کارگران در جریان سفر خود به تهران، با چند قاضی عالی رتبه دیوان جلسه گذاشتند که در این جلسه قاضی قهرمانی، رئیس شعبه ۶۸ استدلال خود را برای صدور دستور توقف بر روی رای اداره کار که پیش از نقض رای اداره کار آن را انجام داده بود، تشریح کرد. 

کارگران ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یادآور شدند که رای دیوان که دایر بر نقض رای اداره کار است، به منزله‌ی بیکار کردن آنها محسوب می‌شود. به همین دلیل، از قوه قضاییه می‌خواهند که در رای نهایی خود وضعیت معیشتی آنها را در نظر داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز