خبرگزاری کار ایران

وزیر کار بیان کرد:

سیاست ما اعزامِ نیروی کارِ بیکار به کشورهای دیگر است/ تشکیل ستاد ویژه برای توسعه صادراتِ محصولات دیجیتال به کشورهای منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۶۱۲

وزیر کار گفت: سیاستی که در وزارتخانه در ارتباط با اعزام نیروی کار دنبال می‌کنیم، اعزامِ نیروی کارِ بیکار است. ما می‌خواهیم این افراد به کشورهای دیگر بروند و فن و حرفه بیاموزند و بعد از کسب توانمندی به کشور برگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه فعالان کسب و کارهای دیجیتال و دانش‌بنیان امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) با حضور حجت‌الله عبدالملکی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه‌ی نمایشگاه دستاوردهای وزارت کار برگزار شد. 

عبدالملکی در این جلسه گفت: سیاست و راهبرد کلان اقتصادیِ کشورِ ما اقتصاد مقاومتی است که این حکم قانون و ابلاغیه‌ی مقام معظم رهبری است بنابراین برای همه مبنا است. 

وی با اشاره به اهمیت کسب و کارهای دانش‌بنیان گفت: اهمیت این کسب و کارها باعث شده حاکمیت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد و در اقتصاد مقاومتی هم این کسب و کارها جایگاه ویژه‌ای دارند. 

وزیر کار بیان کرد: دو محور درون‌زایی و برون‌گرایی از محورهای اصلیِ اقتصاد مقاومتی هستند که مصادیقش در حوزه کسب و کارهای استارتاپی وجود دارد. 

وی با بیانِ اینکه کسب‌وکارهای دیجیتال برآمده از فکرهای خلاق است، گفت: پتانسیل بالایی برای ارائه‌ی این محصولات به کشورهای دیگر وجود دارد. 

عبدالملکی در خصوص تعامل استارتاپ‌ها با کشورهای دیگر تصریح کرد: در این مورد هم تهدید وجود دارد و هم فرصت؛ به اعتقاد من مهم‌ترین تهدید بحث مهاجرت نخبگان است، ما اصلا با مهاجرت نخبگان موافق نیستیم. چراکه سرمایه اصلی کشورها نه منابع طبیعی نه نقدینگی و نه زیرساختهای آن‌هاست بلکه سرمایه‌ی اصلی نخبگان یک کشور هستند. 

وی گفت: سیاستی که در وزارتخانه در ارتباط با اعزام نیروی کار دنبال می‌کنیم، اعزامِ نیروی کارِ بیکار است. ما می‌خواهیم این افراد به کشورهای دیگر بروند و فن و حرفه بیاموزند و بعد از کسب توانمندی به کشور برگردند. 

وزیر کار در مورد فرصتی که در تعاملِ این کسب‌وکارها با فضای بیرونی به وجود می‌آید، گفت: اولین فرصت این است که این کسب‌وکارها هنوز در کشورهای منطقه خیلی توسعه پیدا نکردند و این برای ما فرصت است. خیلی از این کشورهای بکر هستند و روابط خوبی با ما دارند، بنابراین ما می‌توانیم زمینه توسعه کسب و کارها را در این کشورها فراهم کنیم. 

عبدالملکی بیان کرد: یکی از محورهای اساسی ما در وزارت مردم، کار و اشتغال است و از این جهت ما به موضوع استارتاپ‌ها ورود می‌کنیم. 

وزیر کار گفت: در وزارت کار به دنبال این هستیم تا فضای کسب و کارها در داخل کشور مرتبط با نوع فعالیتهای استارتاپ‌ها باشد. دوستان به قانون کار و ضوابط بیمه و تامین اجتماعی اشاره کردند. درخواست من این است که کارگروهی با حضور دوستان حوزه‌ی روابط کار و نمایندگانِ کسب و کارهای دیجیتال تشکیل شود و در این کارگروه ضوابط و مقررات بررسی شود و اگر نیاز به اصلاح خاصی در آیین‌نامه‌ها و مصوبات و حتی قوانین بود اعمال شود تا فضای کسب و کارِ دیجیتال مساعد شود. در این مسیر وزارت کار هر اقدامی بتواند انجام می‌دهد و اگر احتیاجی به تغییر قوانین پایه و مادر باشد ما پیگیر خواهیم بود. 

عبدالملکی در خصوص حضور کسب و کارهای دیجیتال در عرصه‌ی بین‌المللی اظهار کرد: یکی از نقاط تمرکز دولت حضور در اقتصاد جهانی است که البته نقطه تمرکز ما بر کشورهای منطقه است. وزارت خارجه در این حوزه فعال است و ما هم در وزارتخانه کار از طریق اداره کل امور بین‌الملل به این موضوع می‌پردازیم. 

وی افزود: من از امور بین‌الملل وزارت کار درخواست می‌کنم تا یک ستاد ویژه برای توسعه صادرات خدمات و محصولات دیجیتال به کشورهای منطقه تشکیل بدهند که در این ستاد علاوه بر اعضای وزارت کار، افرادی از وزات خارجه و نمایندگان کسب و کارهای دیجیتال حضور داشته باشند و تصمیمات لازم را بگیرند. 

وزیر کار گفت: ما از دیپلماسی اقتصادی، بازاریابی بین‌المللی و مالیه بین الملل برای نقل و انتقال وجوه و مذاکره با مقامات کشورهای دیگر بهره می‌بریم تا کسب وکارهای دیجیتال توسعه پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز