خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

صدای قرآن از حنجره‌ی پیامبران و امامان بیرون آمده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۶۰۴

علیرضا محجوب گفت: مسابقات قرآن برای این است که ما بگوییم قرآن زنده است. صدای قرآن، صدایی است که از حنجره پیامبران و امامان ما بیرون آمده است و آنکه قرآن می‌خواند نماینده‌ی این صداست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در مراسم فینال پنجمین دوره جشنواره قرآنی فجر، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در مسابقه و داوران برنامه گفت: منزلت و شأن قاری‌ها در اسلام بسیار زیاد است. البته در صدر اسلام مفهوم قاری فراگیرتر بوده است؛ در آن زمان قاری، دعوت‌کننده به اسلام به حساب می‌آمد. 

وی گفت: قاری‌های صدر اسلام افراد جان برکف بودند و در راه اسلام جهاد می‌کردند. مقام قاری مقام داودی و نبوی است و تکمیل نبوت و پیگیریِ رسالت پیامبر(ص) در صدر اسلام برعهده‌ی آنان بوده است. 

محجوب با اشاره به مجازی بودنِ مسابقات امسال گفت: ما سال قبل وعده داده بودیم که امسال سالن پرجمعیت‌تری داشته باشیم اما متاسقانه به دلیل وضعیت کرونا نتوانستیم به وعده‌ی خود عمل کنیم. 

وی تصریح کرد: البته مجازی بودنِ مسابقات خالی از لطف نبود و باعث شد تعداد بسیاری بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. امسال حدوده ده هزار شرکت کننده در مسابقات داشتیم که این برای ما مایه‌‌ی افتخار است. 

دبیرکل خانه کارگر گفت: اگرچه همه‌ی کسانی که در مسابقه شرکت کردند جزو بهترین‌ها هستند اما خب اقتضای مسابقه ایجاب می‌کند تنها عده‌ای که نسبت به باقی بی‌نقص‌تر هستند، به عنوان برنده‌ی مسابقات انتخاب شوند. ما معتقدیم اهل قرآن اهل بخشش و کرامت هستند و اینگونه به موضوع نگاه می‌کنند. آرزو می‌کنیم تمام کسانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند مقامی متعالی نزد خداوند داشته باشند. 

محجوب در پایان تاکید کرد: این مسابقات برای این است که ما بگوییم قرآن زنده است. صدای قرآن، صدایی است که از حنجره پیامبران و امامان ما بیرون آمده است و آنکه قرآن می‌خواند نماینده‌ی این صداست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز