خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی مطرح شد؛

دستور وزیر کار برای رسیدگی به خواسته‌های بازنشستگان/ تمرکز بودجه بر مالیات از فقرا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۱۴۵

جلسه هیأت اجرایی و اعضای کنگره خانه کارگر آذربایجان شرقی با حضور حسن صادقی (معاون دبیرکل خانه کارگر) تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، کریم صادق زاده تبریزی در جلسه هیأت اجرایی و اعضای کنگره خانه کارگر آذربایجان شرقی که با حضور «حسن صادقی» معاون دبیر کل خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: تجربه برگزاری این المپیاد در تبریز نشان داد که توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای برگزاری چنبن برنامه‌هایی وجود دارد که البته بهتر است برنامه‌ریزی برگزاری آن برای هفته کارگر تنظیم شود تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشد. 

وی از بی‌توجهی برخی مسئولان استان که می‌توانستند با حضور خود حمایت از بحث گردشگری و توسعه ورزش همگانی را عملی سازند، انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه علاوه بر سطح کشوری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، تامین اجتماعی استان، هتل‌های محل پذیرش برخی واحدهای تولیدی استان از جمله کلرپارس و مس سونگون و مجتمع رفاهی پتروشیمی و چندین واحد تولیدی و سازمان با حمایت جدی کمبودها را جبران کردند و شرکت کنندگان با رضایت این رقابت‌ها را به پایان رساندند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در ادامه به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: اکنون نسل جوان عهده‌دار مسئولیت‌ها و فعالیت در عرصه تولید و صنعت شده‌اند و باید گرامیداشت این ایام با توجه ویژه‌ای صورت بگیرد. 

وی به شرایط ویژه واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی، واحدها به آتش زیر خاکستر تبدیل شده که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد. 

صادق زاده تبریزی گفت: باید فضایی فراهم شود تا جامعه کارگری و بازنشستگی بتوانند مطالبات بدون دغدغه مطرح کنند و این مهم جز با ارایه حق اعتراضات صنفی در چارچوب قانون میسر نمی‌شود که در این راستا واحد پژوهش و تحقیق خانه کارگر استان آذربایجان شرقی گزارش تحلیلی جامعی را در حال تهیه دارد که پس از تکمیل در اختیار مسئولان عالی رتبه استان و کشور قرار خواهد گرفت.

وی با تشریح اقدامات ودیدارهای انجام شده با وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کمسیون اجتماعی مجلس گفت: خوشبختانه خواسته‌های جامعه بازنشستگی با وزیر مطرح وایشان دستورات لازم جهت پاسخگویی به این مسایل را صادر کردند که تعدادی از این موارد می‌بایست از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس یا دولت پیگیری شود که ما نیز مصرانه جهت اجرایی شدن آن‌ها در حال برنامه ریزی هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی فعالیت تشکل‌های قانونی کارگری و بازنشستگی را در چارچوب قانون خواستار شد و گفت: ما به عنوان کنفدراسیون عالی کارگران اعتقاد داریم هر تشکل به قانونی مستقل نیاز دارد اما تشکل‌ها باید در کنار هم بکوشند تا پویایی جامعه کارگری و بازنشستگی را حفظ و در عمل ثابت کنیم. 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در اثر فعالیت کمرنگ برخی نهاد‌های عالی، بازنشستگان اعتراضاتی دارند. به اعتقاد بنده این هم یک فرصت بزرگ است که همگان توجه جدی به معیشت این قشر داشته باشند. 

آثار تورمی بودجه سال آینده

حسن صادقی، معاون دبیر کل خانه کارگر دیگر سخنران این برنامه بود. 

معاون دبیر کل خانه کارگر بودجه سال آینده را دارای آثار تورمی خواند و گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از دو چهره آشکار و پنهان برخوردار است که در چهره پنهان که سخنی از آن به میان نمی‌آید، دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی شده و با دست بردن به جیب مردم زمینه تورم که آن را تا ۷۰ درصد پیش بینی می‌کنند فراهم خواهد آورد.

صادقی با تأکید بر رویکرد علمی در عرصه سیاست‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: خانه کارگر به عنوان نهادی برخاسته از این نظام که خود را مقید به ولایت فقیه و قانون اساسی وحرکت در این چارچوب را وظیفه خود می‌داند، موفقیت هر دولتی را برای توسعه کشور آرزو می‌کند و باید دانست موفقیت دولت سیزدهم که پکپارچگی نظام پشت سر آن است این موضوع اهمیت بیشتری برای کشور دارد. 

وی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها خانه کارگر به عنوان نهاد فعال صنفی که همواره باهم گام ساختن تحولات جامعه روند رو به رشد و استمرار فعالیت‌ها و بقایش را تضمین کرده است، گفت: این نهاد در طول فعالیت خود از هرگونه کار جنجالی، ذوقی و سلیقه‌ای پرهیز نموده و برایش فرقی ندارد کدام دولت بر سرکار بوده و هر جا لازم بوده حرف خود را در عرصه سیاسی اقتصادی صنفی اجتماعی بیان داشته است. اگر لازم بوده قلم برداشته و اگر گوش شنوایی بوده نقد خود را مطرح ساخته و اگر لازم بوده اعتراض کرده است.  

صادقی با اشاره به تیم اقتصادی دولت سیزدهم گفت: نسخه‌ای که برای بودجه سال آینده پیچیده شده تورم‌زایی را تهییج می‌کند.

وی افزود: تمرکز بودجه در شرایط فعلی بر مالیات قرار گرفته آنهم مالیاتی که بر دوش فقرا است چراکه هرچقدر مالیات بیشتر شود برای اغنیا مشکلی ایجاد نمی‌کند. آن‌ها در هر صورت دست به بالابردن قیمت‌ها می‌زنند و این افزایش بر دوش فقرا خواهد افتاد و این بودجه‌نویسی درواقع عروسی ثروتمندان را شکل می‌دهد.

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه در طول این سال‌ها کدام ثروتمندی از سرمایه‌گذاری در املاک و زمین زیان دیده است، گفت: بر اساس چشم‌انداز ۲۰ساله، قرار بود ایران رتبه اول اقتصادی منطقه خاورمیانه باشد اما اکنون در رتبه ۷ قرار گرفته‌ایم واین هم نتیجه تورم افسارگسیخته ۲ رقمی طی این سال‌هاست.

صادقی در ادامه به وضعیت کارگران و واحدهای تولیدی صنعتی استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اینکه در این استان با اعتراضات کارگری روبرو هستیم علتش این است که در این استان فرهنگ کار صنعتی حاکم است.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی مشکلات واحدهای تولیدی به مسایل اقتصادی برمی‌گردد، گفت: در زمان رژیم پهلوی، ۶۷ درصد اقتصاد کشور در بخش مولد و ۳۳ درصد در بخش غیرمولد شکل گرفته بود اما این رقم برعکس شده و در این ساختار است که مطالبات کارگران با تعارض روبرو می‌شود.

صادقی وظیفه خانه کارگر را بسیار مهم دانست و گفت: ما به عنوان نماینده قشر ضعیف جامعه باید به عرصه بیاییم و مطالب را عنوان کنیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر همچنین با اشاره به پنجمین دوره المپیاد ورزشی زنان کارگر برگزاری، این مسابقات را گامی برای حضور زنان در جامعه خواند و گفت: علی‌رغم بی‌میلی‌ها برگزاری این مسابقات نشان داد که زنان می‌توانند به خوبی در صحنه حاضر شده و حتی در سطح مسابقات ورزشی سنگین شرکت نمایند. 

وی با اشاره به سیر تحولات تاریخی حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: زنان نیمی ازجامعه را تشکیل می‌دهند و سهمی برابر مردان را دارند. با تغییراتی که در دوران قبل از انقلاب به وجود آمد این نگاه تحقیرآمیز به زنان در حال شکسته شدن است و این ناشی از نقش موثر آنان در جامعه است. 

وی با اشاره به برگزاری موفق پنجمین دوره المپیاد ورزشی زنان کارگر یکی از عوامل موفقیت در آن را حرکت و مشارکت جمعی صحیح دانست.

به دنبال برگزاری بین‌المللی المپیاد ورزشی زنان کارگر هستیم

در ادامه این برنامه، رییس اتحادیه زنان کارگر از پیش‌بینی‌ها برای برگزاری بین المللی المپیاد ورزشی زنان کارگر خبر داد. 

وحدت اظهار داشت: ما برگزاری بین‌المللی این المپیاد ورزشی و در مرحله نخست با حضور کشورهای همسایه را مدنظر داشتیم اما بروز بیماری کرونا و محدودیت‌های آن مانع از اجرای آن شد. 

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز پنجمین المپیاد ورزشی زنان کارگر در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز گفت: یکی از عوامل موفقیت برگزاری این دوره از المپیاد حضور اعضای یکدست و یکپارچه خانه کارگر آذربایجان شرقی بود که زیر نظر آقای مهندس صادق زاده دبیر اجرایی استان فعالیت داشتند.

 در ادامه این مراسم با اهدای لوح‌های تقدیری از تلاش‌های وحدت رییس اتحادیه زنان کارگر، سنجری دبیر پنجمین المپیاد ورزشی زنان کارگر، پورکریم رئیس اتحادیه زنان کارگر استان و جانشین رئیس المپیاد و زراعت دوست مسول امور اعضا و آموزش خانه کارگر استان و دبیر المپیاد و مسول تدارکات و پشتیبانی المپیاد ورزشی بانوان  تقدیر شد. 

دستور وزیر کار برای رسیدگی به خواسته‌های بازنشستگان/ تمرکز بودجه بر مالیات از فقرا است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز