خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور از «طرح ساماندهی» صحبت نکرد/ سازمان امور استخدامی اطلاعات غلط داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۷۶

رامین اناری گفت: به رئیس جمهور اطلاعات غلط داده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شبانگاه پنجم بهمن ماه، رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی رودررو با مردم صحبت کرد. او در خلال گفته ها، بارها به لزوم برقراری «عدالت در پرداخت» اشاره نمود اما حتی یکبار نیز به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و لزوم تصویب آن در مجلس اشاره نکرد.

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی کشور) در انتقاد از این اظهارات می‌گوید: هزاران کارگر در سراسر کشور منتظر بودند که رئیس جمهور در ارتباط با طرح ساماندهی و لزوم تصویب آن سخن بگوید اما ایشان تنها به لزوم برقراری «عدالت در پرداخت» اشاره کرد.

او اضافه می‌کند: به عقیده ما، سازمان امور استخدامی به رئیس جمهور اطلاعات غلط داده است و ادعا کرده‌اند با برقراری عدالت در پرداخت، مشکل نیروی انسانی به تمامی حل می‌شود. ما انتظار داشتیم رئیس جمهور از لزوم حذف پیمانکاران و تصویب طرح ساماندهی سخن بگوید اما تا اندازه‌ای ناامید شدیم.

به گفته وی، امنیت شغلی تنها با تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی محقق می‌شود و نمایندگان مجلس نیز به درستی این مساله را تشخیص داده اند.

اناری تاکید می‌کند: عدالت در پرداخت به تنهایی به معنای باقی ماندن پیمانکاران است و تا پیمانکاران باقی بمانند، نه ساماندهی و نه امنیت شغلی، هیچ کدام حاصل نمی‌شود. با عدالت در پرداختِ مورد نظر سازمان استخدامی، بازهم دست‌های واسطه بر سر سفره‌ی کارگر و کارمند باقی می‌مانند و بیشتر حق و حقوق نیروها را می‌بلعند. صدها هزار کارگر منتظر در سراسر کشور از رئیس جمهور انتظار دارند طرح ساماندهی را جدی بگیرد و از نمایندگان مجلس بخواهد که این طرح به سرعت تصویب شود.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: اطلاعات غلط سازمان امور استخدامی موجب انحراف مسیر نشود و طرح ساماندهی به سرعت قبل از پایان بهمن در مجلس به تصویب برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز