خبرگزاری کار ایران

موضع گیری عجیب مدیران سازمان امور استخدامی/ چرا با طرح ساماندهی مخالفند و می‌خواهند شرکت‌های پیمانکاری باقی بمانند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۷۰

یک فعال پویش طرح ساماندهی می‌گوید: امیدواریم نمایندگان مجلس کوتاه نیایند و با قدرت طرح ساماندهی را به تصویب برسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدتهاست که دولتی‌ها و به طور مشخص مسئولان سازمان امور استخدامی با در دستور کار قراردادن یک لایحه‌ی مبتنی بر عدالت در پرداخت، با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مخالفت می‌کنند.

سازمان امور استخدامی معتقد است باید شرکت‌های پیمانکاری باقی بمانند و فقط نظارت بر آن‌ها افزایش یابد. این در حالیست که در طرح ساماندهی استخدامِ نمایندگان مجلس، تمام شرکت‌های پیمانکاری مرتبط با خزانه از میان برداشته می‌شوند.

عباس خزلی (کارشناس و فعال پویش طرح ساماندهی) در این رابطه می‌گوید: مدتهاست که طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی به همت نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری و به تصویب رسیده و راهی صحن علنی مجلس شده است تا نمایندگان محترم در صحن علنی تکلیف این قشر زحمتکش را روشن و آن‌ها را از بلاتکلیفی برهانند.

وی ادامه می‌دهد: موضوعی که عجیب بنظر می‌رسد موضع گیری مدیران سازمان اموراداری و استخدامی است که می‌خواهند تمام قد در مقابل این قشر بزرگ و نمایندگان مجلس ایستادگی کند تا شاید بتوانند از عملی شدن طرح مجلس جلوگیری کند؛ هرچند به نظر می‌رسد نمایندگان محترم تصمیم خود را گرفته و ریشه مشکلات نیروها را به خوبی تشخیص داده‌اند؛ امیدواریم با همین قدرت به پیش بروند و طرح را تصویب کنند. اکنون که این طرح به نتیجه قابل قبولی رسیده است برخی در سازمان امور استخدامی به تکاپو افتاده‌اند که با حفظ شرکتهای تامین نیروی انسانی و با مطرح کردن طرحی به نام شهید باکری که مبتنی بر عدالت در پرداخت است، طرح ساماندهی را از دور خارج کنند. هر روز صحبت‌هایی از مدیران این سازمان می‌شنویم که بیشتر نگران می‌شویم.

او اضافه می‌کند: سوال ما از مدیران سازمان امور استخدامی کشور این است که دلایل مخالفت با ساماندهی نیروهای مظلوم و زحمتکش شرکتی و قراردادی چیست و حمایت از شرکت‌هایی که سالهاست این گروه‌های کاری را تحت فشار قرار داده‌اند به چه منظوری است؛ آیا حمایت از این شرکت‌های سودجو، همان عدالت در پرداختی است که مدام از آن دم می‌زنید؟

خزلی در پایان می‌گوید: البته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، آب پاکی را روی دست این مدیران ریخته و اعلام کرده طرح با قدرت به پیش می‌رود؛ امیدواریم در هیچ مرحله‌ای کوتاه نیایند و کار را با جدیت به پیش ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز