خبرگزاری کار ایران

نیروهای مخابرات گیلان: پیمانکار، بیمه‌ها را یک ماه در میان پرداخت کرده است/ خانواده‌هایمان برای گرفتن خدمات درمانی دچار مشکل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۰۸۷

نیروهای مخابرات گیلان گفتند: شرکت پیمانکار از سال ۱۴۰۰ بیمه‌ی نیروها را یک ماه در میان رد کرده است و این مشکل تا امروز ادامه دارد.

نیروهای پیمانکاری مخابرات گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت کاملِ حق بیمه‌ی خود خبر دادند. 

به گفته‌ی این نیروها؛ شرکت پیمانکار از سال ۱۴۰۰ بیمه‌ی نیروها را یک ماه در میان رد کرده است و این مشکل تا امروز ادامه دارد. 

این نیروها در توضیح وضعیتِ خود می‌گویند: سال گذشته شرکت، بیمه‌ی مهر و بهمن کارگران را پرداخت نکرد و آخر سال با این وعده که این خلاء جبران خواهد شد از ما خواستند قراردادها را امضا کنیم. نیروها قرارداد را امضا کردند اما شرکت نه تنها بیمه‌ی دو ماه را پرداخت نکرد بلکه در سال ۱۴۰۰ نیز بیمه‌ها را یک ماه در میان پرداخت کرد. 

به گفته‌ی این نیروها؛ در سال ۱۴۰۰ و در پیِ امتناع کارگران از امضای قرارداد، جلسه‌ای تشکیل شد و در آن جلسه شرکت تعهد داد که برای پرداخت ۵ ماه از خلاء بیمه کارگران با تامین اجتماعی صحبت می‌کند تا شرکت بتواند معوقات را به صورت قسطی پرداخت کند. تامین اجتماعی با بستنِ اقساط موافقت کرد اما شرکت باز به تعهد خود وفادار نماند و اقساط را پرداخت نکرد و حتی بعد از آن نیز به رویه‌ی پرداختِ یک ماه در میانِ حق بیمه ادامه داد. 

نیروهای شرکتی مخابرات گیلان با اشاره به مشکلاتی که‌ عدم پرداخت حق بیمه برای آن‌ها ایجاد کرده، گفتند: نقص در پرداخت حق بیمه باعث شده افراد تحت تکفل نیروها نتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند. یعنی نیروها تحت پوشش بیمه هستند اما خانواده‌ی آن‌ها از پوشش بیمه خارج شده‌اند. 

به اعتقاد این نیروها؛ سازمان تامین اجتماعی با خارج کردنِ خانواده‌های آن‌ها از پوشش بیمه و فشار بر این کارگران در پیِ گرفتنِ سهم خود از کارفرما است. 

آن‌ها می‌گویند: همکاران بسیاری در این دوره با مشکل پرداخت هزینه‌ی درمان خانواده‌ی خود مواجه شده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها؛ یکی از نیروها مجبور شد ۴۰میلیون تومان هزینه‌ی جراحیِ همسر خود را به صورت آزاد پرداخت کند. 

نیروهای مخابرات گیلان می‌گویند: هر ماه نگران این هستیم که چه مشکلی برای سابقه‌ی بیمه‌ی ما پیش می‌آید و آیا کارفرما حق بیمه‌ی ما را رد می‌کند یا نه و اگر برای یکی از اعضای خانواده‌مان مشکلی پیش بیاید تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد یا نه؟ 

این نیروها همچنین با اشاره به سقف تعهدات پایین بیمه تکمیلی خود، گفتند: در جلسه‌ای که نمایندگان ما با شرکت پیمانکار برگزار کردند، قرار شد اشل قرارداد بیمه تکمیلی تغییر کند، و سقف تعهداتی بالا و هزینه پایین بیاید اما قرارداد با همان اشل قبلی بسته شد و این موضوع نیز باعث نگرانی ما شده است. 

به گفته‌ی این نیروها؛ از آنجا که هزینه‌های درمان بالاست ما مجبور به پذیرش این بیمه تکمیلی هستیم اما در عمل ضرر می‌کنیم چون بیمه‌تکمیلی‌ای که شرکت برای ما انتخاب کرده است، موارد بسیار محدودی را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز