خبرگزاری کار ایران

نامه یک فعال فرهنگی به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه/ به معیشت بازنشستگان توجه شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۷۸۲

یک فعال صنفی فرهنگیان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه‌ی مجلس، خواستار توجه به معیشت مزدبگیران و اصلاحاتی به نفع مردم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه‌ی سرگشاده‌ی ابراهیم سحرخیز می‌خوانیم: نکته حائز اهمیت برقراری تناسب و سازگاری میان دریافتی کارکنان دولت و بازنشستگان عزیز با نرخ فزاینده و رو به رشد تورم است که شوربختانه دولت برای اولین بار به بهانه گریز از مارپیچ تورمی یا تقویت و حفظ قدرت خرید حقوق بگیران، شانه از زیر بار این مسوولیت خالی کرده است. این در حالی است که به اذعان اکثر اهل فن، بزرگترین متهم رشد نقدینگی و تضعیف پایه پولی در ایران، بانک‌های خصوصی و شمار پر تعداد شرکتهای زیان‌ده دولتی است که برغم دریافت پاداش و حقوق‌های نجومی از جیب بیت المال، کارمندان حداقل بگیر را گناهکار ماجرا معرفی می کنند. جناب آقای حاجی بابایی خوب می‌دانید که آنچه اینک شما به عنوان بودجه عمومی دولت در دست بررسی دارید حتی به یک سوم کل بودجه منظور شده به حساب شرکتهای دولتی هم نمی‌رسد و لابد باز هم خوب می‌دانید که مجموع اعتبار اختصاص یافته به حقوق کارمندان در بودجه عمومی سال ۱۴۰۱ حتی به یک سوم آن هم نمی رسد. علی هذا چرا باید مسبب تورم لجام گسیخته و نهادینه شده در این کشور را کارمندان، حقوق بگیران و بازنشستگانی بدانیم که بیش از ۹۵ درصد آنان زیر خط فقر جا خوش کرده‌اند؟

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: افزایش پلکانی حقوق که چند سالی است وارد ادبیات بودجه شده هیچ قرابتی با منطق و عدالت ندارد. این ررویکرد در هیچ یک از تئوری‌های روز دنیا به رسمیت شناخته نمی‌شود. و اما انتظار آخر این است جنابعالی به عنوان یک چهره خدوم، فرهیخته و دغدغه مند که بحمدالله در بین معلمان از محبوبیت و جایگاه فاخری برخودار هستید با همفکری دولت و مجلس تلاش و همت وافری را در واقعی سازی بودجه آموزش وپرورش به خرج داده، دین خود را به جامعه بزرگ معلمان ادا کنید. جناب آقای حاجی بابایی، معلمان برای اجرای عادلانه رتبه بندی منتظر تصمیم دوجانبه دولت و مجلسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز