خبرگزاری کار ایران

توضیحی برای یک جوابیه؛

نیروهای مخابرات: چیزی جز اجرای قانون نمی‌خواهیم/ عدم تمکین کارگران از مصوبات کمیسیون کارگری صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۹۸۷

تعدادی از نیروهای اخراج شده‌ی مخابرات استان خوزستان به جوابیه‌ی مخابرات این منطقه در واکنش به خبر «مخابرات خوزستان مهلت یک هفته‌ای نماینده رهبری را نادیده گرفت/ نیروها همچنان بلاتکلیفند» اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از نیروهای اخراج شده‌ی مخابرات استان خوزستان به جوابیه‌ی مخابرات این منطقه در واکنش به خبر «مخابرات خوزستان مهلت یک هفته‌ای نماینده رهبری را نادیده گرفت/ نیروها همچنان بلاتکلیفند» اعتراض کردند. آن‌ها در تماس با «ایلنا» با اشاره به بخشی از متن این جوابیه گفتند: مخابرات خوزستان در این جوابیه به‌ عدم تمکین نیروها از مصوبات کمیسیون کارگری شورای تامین اشاره کرده است؛ این درحالیست که اولین بند از مصوبه این کمیسیون بیان کرده که «مسئولین شرکت خدمات اول مخابرات از ورود کارگران به محل کار خود ممانعت به عمل نیاورند و نسبت به ورود آن‌ها همکاری لازم را به عمل آورند»؛ اما طبق جوابیه‌ی این شرکت، مخابرات بعد از گذشت سه ماه کماکان در حال آماده‌سازی شرایط است و هنوز اقدامی جدی در این زمینه انجام نداده است! 

این نیروهای گفتند: در جایی دیگر از جوابیه آمده است که «خدمات اول ۱۰۰۰ پرسنل در خوزستان دارد و فقط۷۰نفر به دلیل‌ عدم امضای قرارداد با شرکت دچار مشکل شده‌اند»؛ باید بگوییم که بر خلاف آنچه در این جوابیه آمده است شرایط قرارداد ما ۷۰ نفر با دیگر کارگران شاغل در شرکت متفاوت بوده و آن‌ها به دلیل دارا بودن قرارداد کتبی موقت، قانونا هیچگونه ادعایی نمی‌تواند داشته باشند. این درحالیست که ما به این دلیل که دو دوره بدون قرارداد کتبی مشغول به کار بودیم، طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار، حقِ دائمیِ شدنِ قراداد خود را پیگیری کردیم و از مراجع حلی اختلاف نیز به نفع خود رای گرفتیم. 

آن‌ها با تاکید بر اینکه چیزی جز اجرای مُر قانون نمی‌خواهیم، گفتند: مخابرات خوزستان علی‌رغم صدور آرای مراجع حل اختلاف و تاکید اداره کار و نماینده محترم ولی فقیه مبنی بر اجرای احکام صادره از اجرای آن خودداری می‌کند. 

گفتنی است روز گذشته روابط عمومی مخابرات خوزستان در جوابیه‌ای متذکر شد «علیرغم صورتجلسه کمیسیون کارگری استان خوزستان که تاکید برای امضای قرارداد و بازگشت به کار آن‌ها نموده است، از امضای قرارداد ممانعت کردند.»؛ این درحالیست که نیروهای مخابرات خوزستان می‌گویند: در صورتجلسه کمیسیون مقرر گردیده «مخابرات و شرکت خدمات اول در خصوص رفع ابهامات قرارداد سه ماهه مورد بحث ضمن معرفی نماینده تام‌الاختیار خود یک نسخه از قرارداد مذکور را طی نامه رسمی به اداره کار استان ارسال نموده تا با حضور نمایندگان کارگران معترض مورد بررسی قرار بگیرد» که با توجه به این بند، مخابرات خوزستان تاکنون نه در رفع ابهام قرارداد سه ماهه اقدامی انجام داده است و نه نسخه‌ای از قراداد را به اداره کار تحویل داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز