خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن آق‌دربند: سیزده ماه معوقات مزدی داریم/ تولید خوابیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۹۳

کارگران معدن آق‌دربند سرخس از مطالبات مزدی و رکود تولید انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بزرگ‌ترین معدن شمال شرق کشور، مدتی است که نیمه تعطیل است و تولید در آن متوقف شده است. کارگرانی که در سال‌های نه چندان دور، مزد و مزایای مزدی قابل توجهی داشته‌اند، حالا از سیزده ماه معوقات مزدی و مشتی مزایای پرداخت نشده، انتقاد دارند.

یکی از این کارگران می گوید: سال جاری با ماهی که پشت سر گذاشته‌ایم ۶ ماه حقوق عقب مانده داریم و باقی مربوط به سال‌های گذشته است. البته عیدی و سنوات سال گذشته را هم به‌صورت کامل دریافت نکرده‌ایم و هنوز طلبکاریم اما هربار کارفرما به‌نوعی از پرداخت آن شانه خالی می‌کند.

این معدن ظاهراً امروز نزدیک به بیست میلیارد تومان بدهی دارد و از تعداد کارگران آن، به میزان قابل توجهی کاسته شده؛ زمانی این معدن بیش از صد کارگر فعال داشت اما امروز نزدیک به هفتاد کارگر به معدن می‌روند و در انتظار تولید و پرداخت دستمزد، بیکار می‌مانند.

کارگران این معدن با بیان اینکه بخشی از سهام این شرکت متعلق به بخش خصوصی است، می‌گویند: در شرایط فعلی، امرار معاش و گذران زندگی برای ما ممکن نیست؛ به هرجایی که فکرش را بکنید مراجعه کرده‌ایم اما بی‌نتیجه بوده است. هیچ نهادی به داد ما نمی‌رسد.

خبرنگار: سیدعیسی موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز