خبرگزاری کار ایران

۱۱۳ کارگر نگهبان قطار شهری اهواز در انتظار «۱۲ ماه حقوق و تمدید بیمه»

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۲۳۱

شماری از کارگران نگهبان پروژه تعطیل شده قطار شهری اهواز در استان خوزستان از عدم پرداخت حدود ۱۲ ماه از معوقات مزدی و بیمه‌ای خود به همراه دو سال عیدی و پاداش خبر دادند.

جمعی از کارگران قطار شهری اهواز در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌ عدم دریافت حدود ۱۲ ماه حقوق خبر دادند و گفتند: در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید کرونا، حقوق کارگران قطار شهری اهواز ۱۲ ماه به تاخیر افتاده و ما هنوز عیدی دوسال گذشته خود را دریافت نکرده‌ایم.

کارگران قطار شهری اهواز که در دو سه روز گذشته؛ بخشی از معوقات مزدی خود را با تاخیر یکساله دریافت کرده‌اند، باتوجه به اوضاع معیشتی خود در این شرایط کرونایی گفتند: فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده است و در حال حاضر به جز ۱۱۰کارگر نگهبان و سه کارگر تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه، کارگر دیگری در این کارگاه حاضر نمی‌شود.

بر پایه اظهارات این کارگران؛ مسئولیت کنونی این کارگران از سال ۹۱ تا شهریور ماه سال جاری به شرکت پیمانکاری که در حال حاضر مجری پروژه قطار شهری اهواز است، سپرده شد اما از روز ۳۰ شهریور ماه سال گذشته سازمان قطار شهری اهواز با فسخ قرارداد، مسئولیت ساخت پروژه را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار کرده است.

آن‌ها در ادامه تصریح کردند: طی سالهای گذشته کارگران این پروژه شهری چندین تجمع اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما هنوز فعالیت کارگاه آغاز نشده و ما همچنان مطالبات معوقه را طلبکاریم.

یکی از کارگران با بیان اینکه ما به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستیم، در ادامه افزود: دلیل ادامه همکاری ما در پروژه قطار شهری اهواز، کمبود اشتغال در منطقه و افزایش سن کارگران و اینکه کاری برای اشتغال مجدد آن‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه ما کارگران پیمانی پروژه قطار شهری اهواز خواستار آن هستیم تا مدیرعامل قطار شهری اهواز در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی این پروژه عمرانی و پرداخت دستمزد نیروی کار بکند، در پایان درباره مطالبات بیمه‌ای خود گفتند: با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، حدود یکسال است حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و کارگران امکان استفاده از خدمات درمانی تامین اجتماعی را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز