خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری الوند مطالبات قدیمی خود را دریافت نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۱۴۵

کارگران شهرداری الوند می‌گویند که هنوز موفق به دریافت مطالبات سالهای ۹۸ تا پایان ۹۹خود از پیمانکار سابق نشده‌اند.

کارگران شهرداری الوند در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۸۰ کارگر خدماتی مجموعه شهرداری الوند از پاییز سال ۹۸ تا اسفند سال ۹۹ تحت مسئولیت یکی از شرکت‌های پیمانکاری به عنوان کارگر خدماتی در شهرداری مشغول به کار بودیم اما از زمان خاتمه قرارداد خود با پیمانکار مذکور، هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معوقه خود را از او دریافت کنیم.

به ادعای این کارگران پیمانکاری؛ در طول زمان ۱۶ ماهی که آنها زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند، آنها برخی مزایای مزدی همانند حق سنوات و عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس اظهارات آن‌ها، پیمانکار پیشین به هر کارگر خدماتی الوند به صورت میانگین حدود ۷ تا ۹ میلیون تومان بدهی دارد.

به نقل از یکی از کارگران گفته می‌شود، مسئولان شهرداری قبل از خروج پیمانکار سابق وعده کرده بودند بدون پرداخت طلب کارگران با این شرکت تسویه حساب نمی‌کند اما از مجموعه خارج شد و دست کارگران برای دریافت مطالباتشان خالی ماند.

این کارگر با بیان اینکه ما خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستیم اما بعد از گذشت نه ماه هنوز مسئولان شهرداری الوند مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند، در ادامه افزود: در پیگیری مطالباتمان برخی از همکاران شکایت به اداره کار شهرستان البرز برده و رای پرداخت مطالبات خود را از کارفرما گرفته‌اند اما کارفرمای سابق تمکین نمی‌کند و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

او با بیان اینکه از شهردار الوند در مقام کارفرمای اصلی می‌خواهیم چاره‌ای برای پرداخت دستمزد معوقه کارگران بکند، افزود: انتظار داشتیم شهرداری قبل از خروج پیمانکار همه مطالبات کارگران را وصول می‌کرد اما متاسفانه شهرداری اهمیتی برای موضوع قائل نشد.

خبرنگار: سیدعیسی موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز