خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران «پتروشیمی رجال» به عدم برخورداری از تشکل و طرح طبقه‌بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۰۰۷

صالحی‌پور باورصاد، دلایل اعتراض کارگران پتروشیمی رجال را تشریح کرد و تاکید نمود: کارگران مطالبات متعددی دارند. برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار و بهره‌مندی از تشکل کارگری، مهم‌ترین خواسته است؛ در عین حال، کارگران خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر، کارگران پتروشیمی رجال، دست به تجمع صنفی زدند. محمد صالحی‌پور باورصاد (دبیر اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندر امام و ماهشهر) در ارتباط با اعتراضات این کارگران می‌گوید: پتروشیمی رجال یک پتروشیمی خصوصی واقع در منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر قرار دارد که متاسفانه علیرغم استفاده از تسهیلات و شرایط مناطق ویژه و آزاد تجاری و بهره بردن از تمام زیرساخت‌ها و مواد یارانه‌ای، سعی در استفاده از کارگر یارانه‌ای نیز دارد و حتی به قوانین و عرف منطقه که فارغ از ماهیت مدیریت شرکت برای تمام کارگران و کارفرمایان شاغل در ایران زمین لازم الاجراست، تمکین نمی‌کند.

به گفته وی، متاسفانه این کارگران پیش از این از طریق اتحادیه برای احقاق حقوق قانونی خود بارها به اداره کار و فرمانداری مراجعه نمودند اما نتیجه‌ای نگرفتند و بنابراین چاره‌ای جز برگزاری تجمع برای مطالبه‌ی حقوق اولیه و قانونی خود نداشتند.

صالحی‌پور باورصاد در ارتباط با مطالبات این کارگران می‌گوید: این کارگران مطالبات متعددی دارند؛ برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار و بهره‌مندی از تشکل کارگری، مهم‌ترین خواسته است؛ در عین حال، کارگران خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی هستند. کارگران پتروشیمی رجال می‌گویند مزایای اقلیمی و معوقات آن که از سال ۹۷ لازم‌الپرداخت بوده، پرداخت نشده و بایستی به حساب کارگران واریز شود.

به گفته وی، کارگران قرارداد موقت یکماهه تا یکساله نمی‌خواهند و می‌گویند باید مدت قراردادها اصلاح شود و یک نسخه از آن نیز به خود پرسنل داده شود.

او اضافه می‌کند: پرداخت معوقات جمعه‌کاری و تعطیل‌کاری، پرداخت پاداش پرسنل نفت، پرداخت ودیعه مسکن، تسهیلات و مزایای انگیزشی و تهیه مسکن و منازل شرکتی، از دیگر خواسته‌های این کارگران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز