خبرگزاری کار ایران

پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۱/ سهم «سازمان تامین اجتماعی» از بیمه اقشار خاص چه میزان است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۶۷۰

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱بندی برای پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی و جزئی از بدهی جاری سازمان تامین اجتماعی در طولِ اجرای قانون در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تبصره (۲) لایحه بودجه ۱۴۰۱، پرداخت بدهی صندوق‌های بازنشستگی از طریق واگذاری شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی در نظر گرفته شده است. 

علاوه بر این تبصره که تمام صندوق‌های بازنشستگی را دربرمی‌گیرد در ردیف ۱۶ جدولِ تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان اقشار خاص شاملِ رانندگان، زنان سرپرست خانوار، زنبورداران و… در نظر گرفته شده است. 

با توجه به اینکه سهم بودجه صندوق‌ها به صورت مشخص تعیین نشده است، به نظر می‌رسد که نویسندگان بودجه، موضوع را برای چکش‌کاری بیشتر به مجلس سپرده‌اند.  

در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸۹ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است. 

با این حال، با وجود گذشت ۹ ماه از سال جاری، هنوز معادل سهامی یا نقدی آن به سازمان پرداخت نشده است. 

سال گذشته هم علاوه بر بودجه‌ی بیمه‌ای اقشار خاص، ۳۲ هزار میلیارد تومان از بابت رد دیون دولت به سازمان درنظر گرفته شده بود که در پایان سال ۹۹ به صورت سهام و اسناد خزانه اسلامی به سازمان واگذار شد. 

باید دید که پس از بررسی لایحه در مجلس و تبدیل آن به قانون، چه میزان بودجه از بابت رد دیون صندوق‌ها و بودجه‌ی اختصاصی آن‌ها (به تفکیک) در نظر گرفته می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز