خبرگزاری کار ایران

معطلی «تاکسیرانان» پشت نوبت تامین اجتماعی/ نگرانی از واریز ۹۰۰ هزار تومان «حق بیمه» به صورت آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۵۸۴

تعداد زیادی از رانندگان تاکسی شهر تهران که از سال ۹۳ تاکنون واردِ سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران شده‌اند، می‌گویند که هنوز مشکلات بیمه‌ای آن‌ها برطرف نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعداد زیادی از رانندگان تاکسی شهر تهران که از سال ۹۳ تاکنون واردِ سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران شده‌اند، می‌گویند که هنوز مشکلات بیمه‌ای آن‌ها برطرف نشده است. 

البته این مشکل تنها مربوط به رانندگان شاغل در مجموعه‌ی شهریِ تهران، نیست و در تمام استان‌های کشور، رانندگان «جدید الورود» با تامین اجتماعی مشکل بیمه‌ای دارند. 

افرادی که پیش از سال ۹۳ وارد تاکسیرانی شدند و به عنوان «راننده تاکسی» شناسایی شدند و بابت تاکسی خود «کد کارگاهی» دریافت کرده‌اند، از یارانه بیمه که بر اساس منابع هدفمندی یارانه‌ها تامین شده، بهره‌مند شده‌اند. 

این گروه از رانندگان، در سال جاری، حدود ۳۰۰ هزار تومان، حق بیمه می‌پردازند اما رانندگانی که پشت نوبت سهمیه مانده‌اند، ۱۰۰ درصد حق بیمه خود را به صورت آزاد می‌پردازند که مبلغ آن رقمی در حدود ۹۰۰ هزار تومان است. 

به همین جهت رانندگان مایل نیستند که به صورت آزاد بیمه‌پردازی کنند و می‌خواهند که از یارانه بیمه استفاده کنند؛ بویژه اینکه مبلغ بیمه برای سال آینده به بیشتر از این میزان می‌رسد. 

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه سال جاری، در این مورد مشکل رانندگان گفته بود که باقی رانندگانی که در نوبت منتظر بوده‌اند می‌توانند از بیمه استفاده کنند. وی خبر داد که همکارانش در سازمان «به صورت هفته‌ای» این موضوع را پیگیری کرده‌اند. 

بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و تاکسیرانی منعقد شد و به گفته قریب این تفاهم نامه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد اما به گفته‌ی وی «نتیجه‌ای حاصل نشده است.» 

در حالی که مشکل بیمه پایه یا همان بیمه تامین اجتماعی تعداد زیادی از رانندگان حل نشده، سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در حال انجام امور ثبت نام بیمه تکمیلی است. 

با این شرایط رانندگان منتظرِ اقدام سازمان برنامه و بودجه و همکاری شهرداری و تامین اجتماعی برای حل مشکل بیمه‌ای خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز