خبرگزاری کار ایران

مسکوت ماندن ۱۰ساله مقاوله‌نامه ۱۸۹

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۱۲۸

کنوانسیون شماره ۱۸۹ سازمان بین‌المللی کار در سال ۲۰۱۱ به تصویب رسید اما تنها در چند کشور جهان به طور کامل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، سازمان بین‌المللی کار مقاوله‌نامه شماره ۱۸۹ را در سال ۲۰۱۱ تصویب کرد تا کارگران مشاغل خانگی از حقوق و مزایای مشابه سایر کارگران برخوردار شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد محدودی از کشورهای جهان به این کنوانسیون پایبند هستند. 

یک سازمان مردم نهاد در گزارشی نوشت: ۴۵ عضو از کشورهای مشترک‌المنافع به این مقاوله‌نامه متعهد نیستند؛ همچنین تنها هشت کشور از اتحادیه اروپا به مفاد مقاوله‌نامه شماره ۱۸۹ سازمان بین‌المللی کار عمل می‌کنند. 

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری تصمیم دارد تا کشورهای جهان را برای پیوستن و اجرای کنوانسیون شماره ۱۸۹ سازمان بین‌المللی کار تحت فشار قرار دهد. به نظر می‌رسد، ۳۵ کشور جهان به مفاد این مقاوله‌نامه عمل می‌کنند. 

«شارون بارو» دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری درباره این موضوع گفت: تصویب و اجرای مقاوله‌نامه ۱۸۹ یک وظیفه اخلاقی برای تمامی دولت‌های جهان به حساب می‌آید. کارگرانی که در خانه‌های کارفرمایان اشتغال دارند از کرامت انسانی برخوردار هستند که باید به آن ارج نهاد. بسیاری از آن‌ها در دوران پاندمی کرونا با وجود خطر ابتلا به این بیماری در محل کار خود حاضر بودند. 

به گفته وی، این گروه در اغلب اوقات به دست فراموشی سپرده می‌شوند؛ از آنجایی زنان کارگر مهاجر اغلب این گروه را تشکیل می‌دهند، مورد استثمار قرار می‌گیرند. تمامی کمپین‌ها را تشویق می‌کنم تا در اجرای این مقاوله‌نامه نقش داشته باشند. 

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری اظهار کرد: مسکوت ماندن کنوانسیون شماره ۱۸۹ به مدت ۱۰ سال را باید یک رسوایی بزرگ قلمداد کرد. خدمتکاران باید از حقوق و آزادی‌های شایسته هر کارگر برخوردار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز