خبرگزاری کار ایران

تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۴۷۷

صبح امروز شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود تجمع صنفی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارکنان دفاتر سهام عدالت، امروز یکشنبه (۱۴ آذرماه) مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی واقع در میدان امام خمینی(ره) حضور یافتند.

این گروه از کارکنان سهام عدالت که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند: حدود ۷۰۰نفر هستیم که پس از ۱۵ سال فعالیت در ۳۵۲ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدود ۴۴ ماه از مطالبات مزدی‌مان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.

یکی از افراد حاضر در تجمع گفت: اصلی‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت در اجتماع امروز، حفظ اشتغال‌مان بعد از ۱۵ سال خدمت و پرداخت معوقات مزدی، بیمه‌ای و هزینه‌ای جاری این دفاتر و شرکت‌ها است که از سال ۹۷ به تاخیر افتاده است. متاسفانه چندین سال است از سوی متولیان سهام عدالت که در راس آن‌ها وزرات اقتصاد دارایی و سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، توجهی به ما نمی‌شود و به حال خود رها شده‌ایم.

او در تشریح مطالبات خود و همکارانشان گفت: متاسفانه علارغم  اینکه پس از ابلاغیه نهم اردیبهشت ماه سال ۹۹مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت که در بند دوم آن مصوبات، شورای عالی بورس را در این زمینه برای کلیه دستگاههای دولتی لازم الاجرا دانسته است و در ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت مصوب چهارم مرداد ماه سال ۹۹ (شورای عالی بورس) پرداخت هزینه‌های جبران خدمات تعاونیهای شهرستانی سهام عدالت بابت مانده طلب سالهای قبل به سازمان خصوصی‌سازی تکلیف شده که از تاریخ تصویب این آیین نامه تا ۴ ماه هزینه‌های کارکنان و دفاتر را پرداخت کنند، ولی هم اکنون علارغم گذشت یکسال، هنوز حقوق و بیمه کارکنان و هزینه‌های شرکتهای سهام عدالت (از ابتدای سال ۹۷ تا امروز) پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت خود هستیم، در در ادامه گفت: چرا همیشه باید حقوق  کارکنان مظلومی که بیش از ۴۹میلیون مشمول سهام عدالت را ساماندهی کرده‌اند و هنوز در حال انجام وظایف قانونی خود اعم از خدمات دهی به اعضای خود و اعمال مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی هستند و این طرح ملی بزرگ را به ثمر رسانده‌اند، با تاخیر پرداخت شود آنهم با این اوضاع تورم و بیماری منحوس کرونا که این عزیزان نمی‌توانند معیشت روزانه خانواده خود را تامین کنند.

یکی دیگر از معترضان در ادامه اضافه کرد: بیش از نود درصد کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه هستند؛ متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی این افراد با سابقه را رها کرده و نه برای آینده شغلی‌شان چارخ اندیشی کرده و نه منابع مالی برای پرداخت حقوق و بودجه‌ای ثابت بابت جبران خدمات چهار سال اخیر آن‌ها تعیین کرده است.

طبق اظهارت وی؛ تعداد قابل توجهی از شاغلین دفاتر سهام عدالت که در میانشان زنان سرپرست خانوار و معلولین و رزمندگان فاقد شغل نیز وجود دارند، زیر بار بی‌حقوقی و بیکاری کمرشان خم شده و شرمسار همسر و فرزند و حتی صاحب‌خانه و طلبکاران خود هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت شغلی خود هستیم. بعد از سال‌ها چالش و پیگیری همچنان سازمان خصوصی‌سازی به وضعیت مشکلات و مطالبات ما کم توجه است بنابراین خواسته اصلی ما پاسخگو بودن سازمان خصوصی‌سازی و در راس آن وزارت اقتصاد در قبال وضعیت شغلی کارکنان زیرمجموعه خود و پرداخت مطالباتشان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز