خبرگزاری کار ایران

بی‌نتیجه ماندن جلسه شورای تامین برای‌کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۱۰۸

کارگران بیکار شده معدن طلای آق‌دره از بی‌نتیجه ماندن جلسه بررسی مشکلات خود در فرمانداری شهرستان تکاب خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره که از ابتدای آذر ماه سال جاری تا امروز توسط کارفرمای شرکت پویا زرکان تکاب بیکار شده‌اند، از بی‌نتجه ماندن جلسه شورای تامین شهرستان برای بازگشت به کار که مدتی پیش در محل فرمانداری شهرستان تکاب برگزار شده بود، خبر دادند.

این کارگران که هفته گذشته برای پیگیری وضعیت شغلی خود در محدوده معدن اعتراض کرده بودند، گفتند: در نتیجه این تجمع، کارفرما از سه نفر از همکاران به نیروی انتظامی تخت سلیمان شکایت کرده است و قرار است این پرونده از سوی شورای حل اختلاف شعبه شش رسیدگی شود.

یکی از کارگران این واحد معدنی در تشریح جزئیات بیکاری خود و همکارانش گفت: کارفرمای معدن طلای آق دره از اولین روز آذر ماه حدود ۱۰۰ کارگر فصلی را به بهانه سرما به خانه فرستاد و گفت تا پایان فصل بهار در صورت بهبود شرایط همه آن‌ها را دوباره استخدام می‌کند.

او با بیان اینکه پایان ماه جاری نیز تعداد دیگری از کارگران فصلی بیکار می‌شوند، گفت: تاکنون کارفرما مانع ورود حدود ۱۰۰ کارگر شده و مابقی کارگران نیز نگران امنیت شغلی خود هستند.

او با بیان اینکه همکارانی که اخراج شده‌اند بین ۶ تا ۱۶ سال سابقه کاری دارند، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۳ روز از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز کارگران بیکار شده نتوانسته‌اند به کار سابق خود بازگردند. قول مسئولان هم بعد از برگزاری جلسه شورای تامین عملی نشده است.

طبق اظهارات وی، بیکاری در شهرستان تکاب و به ویژه منطقه روستایی آق دره بسیار گسترده است و کارگرانی که نتوانند در این معدن برای خود شغلی داشته باشند، یا باید برای تامین معاش راهی استانهای همجوار برای مشاغلی چون قالیشویی و باربری و سایر مشاغل خدماتی دیگر بشوند یا شرایط بیکاری را بپذیرند و با یارانه‌ای که دولت هر ماه به صورت حداقلی به حسابشان پرداخت می‌کند، گذران زندگی کنند.

یکی دیگر از کارگران گفت: معدن طلای آق دره جزو چند معدن مهم استخراج طلا در کشور است به همین علت انتظار داریم مسئولان پیگیر مشکلاتمان باشند تا هیچیک از کارگران این معدن اخراج یا بیکار نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز