خبرگزاری کار ایران

نارضایتی‌کارگران شهرداری رودبار از استخدام‌های بی‌ضابطه در شهرداری/ ۷ ماه معوقه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۰۸

کارگران مجموعه شهرداری رودبار علارغم دریافت نکردن حدود هفت ماه حقوق معوقه، از استخدام بی‌ضابطه و رعایت نشدن قوانین استخدامی از سوی شهرداری نتقاد کردند.

کارگران شهرداری رودبار زیتون در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه مشکلات خود خبر دادند. این کارگران که در حال حاضر حدود هفت ماه حقوق معوقه طلبکارند، می‌گویند: جدا از بی‌توجهی شهرداری در پرداخت به موقع حقوق کارگران، آنچه هم اکنون باعث نارضایتی کارگران این شهرداری شده استخدام بی‌ضابطه و رعایت نشدن قوانین استخدامی از سوی شهرداری است.

آن‌ها با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، کارگران شهرداری را به تنگنا کشانده است، افزودند: متاسفانه شهرداری که توانایی پرداخت حقوق کارگران را ندارد تعدادی نیروی کار جدید با سفارش برخی افراد در پست‌های دولتی و مدیریت شهری جذب کرده است.

کارگران با بیان اینکه برخی از نیروی کار جدید با تعدادی دیگر از کارگران باسابقه در بخش‌های مختلف جابجا شده‌اند، گفتند: زیبنده شهرداری نیست که در مقابل فرمایشات نامعقول برخی افراد در برخی نهاد‌های دولتی و غیردولتی برای استخدام آشناهای خود پاسخ مثبت دهد.

آن‌ها با تاکید بر اینکه اگر شهرداری رودبار درآمد بسیار خوبی دارد و از لحاظ مالی مشکلی برای پرداخت حقوق مزایای این تعداد کارگر جدید ندارد، چرا حقوق عقب افتاده کارگران قدیمی و با سابقه را پرداخت نمی‌کند، گفتند: متاسفانه شهرداری رودبار با یک شرکت خدماتیِ پیمانکاری قرارداد دارد و نیروی کار خود را از طریق آن تامین می‌کند تا در مقابل نارضایتی کارگران و عواقب کار خود مسئولیت‌پذیر نباشد.

این کارگران در تشریح معوقات مزدی خود گفتند: در حال حاضر کارگران شهرداری رودبار حقوق ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد و آبان ماه را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند، همینطور حقوق شهریور و مهر ماه خود را به ترتیب سه میلیون و ۴ میلیون ۸۰۰ هزارتومان به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

آن‌ها در ادامه گفتند: متاسفانه نظارتی روی برخی رفتارهای اعضای شورای شهر و عملکرد شهرداران شهر رودبار نیست و کسانی که برای مدیریت شهر، به خصوص در ادوار گذشته انتخاب شده‌اند صلاحیت لازم را برای مدیریت شهر نداشته‌اند.

به ادعای کارگران شهرداری رودبار، بالا رفتن هزینه‌های زندگی باتوجه به معوق ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که می‌شود گفت کارد به استخوان کارگران شهرداری رسیده و به معنای واقعی کلمه مستاصل شده‌اند.

به گفته آنها، هیچیک از اعضای شورای شهر به خواسته قانونی و مشکلات معیشتی کارگران شهرداری اهمیتی نمی‌دهند.

کارگران پیمانکاری شهرداری رودبار در پایان خواستار پیگیری مسئولان بالادستی در خصوص مشکلات مدیریت شهر رودبار و کارگران شاغل در آن شدند و گفتند: تعیین تکلیف وضعیت قراردادهای کارگران شهرداری بر اساس چارچوب بخشنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور خواسته دیگر کارگران شهرداری رودبار است که  متاسفانه هر موقع موضوع بحث استخدام کارگران پیمانکاری با مسئولان شهری مطرح می‌شود آنها با بهانه پایین بودن میزان سواد موضوع استخدام ما را به طور کل منکر می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز