خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار:

۷۰۰ تا ۸۰۰ فوتی در میان ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار/ عزم وزارت کار برای تشکیل‌ کمیته‌های حفاظت فنی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۴۸۵

معاون روابط کار و جبران خدمت، با بیان اینکه امروز حوزه کار و تولید کشور، دچار فشار مضاعفی هم از ناحیه تحریم و همه‌گیری کرونا شده است، تصریح کرد: در این شرایط یکی از وظایف اصلی ما حفاظت و صیانت از نیروی کار کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی‌ حسین رعیتی‌ فرد با بیان اینکه امروز حوزه کار و تولید کشور، دچار فشار مضاعفی هم از ناحیه تحریم و همه‌گیری کرونا شده است، تصریح کرد: در این شرایط یکی از وظایف اصلی ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حفاظت و صیانت از نیروی کار کشور است که بتوانیم براساس ماده ۹۳ قانون کار تلاش کنیم تا حوزه کار کشور بتواند پرتوان و پرانرژی پیش رود. 

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور اظهار امیدواری کرد: تلاش کارگران برای ارتقای کیفیت محصولات ایرانی و نیز حمایت مردم از تولید و کالای ایرانی با هم‌افزایی ما را به رشد قابل ملاحظه‌ای برساند. 

تشکیل کمیته حفاظت فنی ایمنی کار

معاون روابط کار با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش دارد تا مجری و عامل قانون کار باشد، گفت: این وزارتخانه در یک ماه گذشته، بخشنامه‌ای را به تمامی دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی مرتبط با حوزه دولت، ابلاغ کرد تا براساس آن کمیته حفاظت فنی ایمنی کار با کمک تشکل‌های کارگری در مراکز تولید صنعتی برای صیانت از نیروی کار تشکیل شود. 

رعیتی‌فرد ادامه داد: با آموزش ایمنی و حفاظت فنی به کارگران، آسیب‌های ناشی از کار را به حداقل برسانیم؛ درحال حاضر سالیانه، تقریبا ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار به وجود می‌آید که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد به فوت منجر می‌شود. این رخداد یک حادثه تلخی هم برای کارگران و خانواده‌های آن‌ها و نیز حوزه تولید کشور قلمداد می‌شود. 

وی همچنین تصویب مجلس شورای اسلامی برای پیوستن به مقاوله‌نامه بازرسی سازمان جهانی کار را از دیگر اقدامات برای صیانت از نیروی کار عنوان کرد و افزود: این اقدام هم برای ارتقای بازرسی و حفاظت فنی حوزه کار موثر است و نیز می‌تواند در راستای ایجاد تعامل بیشتر با جامعه و سازمان جهانی کار برای ارتقای ایمنی موثر باشد. 

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: همچنین در این بخشنامه برای تشکیل کمیته‌های انضباطی در مراکز تولیدی و صنعتی تاکید شده است تا همه ارباب‌جمعی حوزه تولید بتوانند از این ظرفیت قانون کار استفاده لازم را ببرند و قطعا کارگران عزیز که دل در گرو این انقلاب و نظام دارند و به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از قشرهای وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند، اجازه نخواهند داد که دشمن در آن‌ها رخنه کند و با ایجاد شکاف و نارایتی بتواند فاصله‌ای بین ارکان تولید ایجاد کند. 

رعیتی‌فرد ادامه داد: متاسفانه دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا در قشرهای مختلف فاصله و شکاف ایجاد کند و به دنبال بهره‌برداری منافع خود است و امیدواریم که جامعه کار و تولید کشور با همان درایتی که در سال‌های انقلاب داشته و به عنوان نخستین قشری که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش موثری داشت، بتواند از این بحران اقتصادی نیز عبور کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز