خبرگزاری کار ایران

موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا منتشر کرد؛

گزارشِ «سرمایه‌گذاری مسئولانه در صندوق‌های بازنشستگی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۲۰

گزارش «سرمایه‌گذاری مسئولانه در صندوق‌های بازنشستگی» از سوی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا، امروزه تمایل به در نظر گرفتن مزایای اجتماعی در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری منجر به افزایش بسیار زیاد تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌هایی شده است که علاوه‌بر عملکرد مالی، عملکرد شرکت‌ها را از نظر عوامل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) نیز در نظر می‌گیرند. این نوع سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه‌گذاری مسئولانه (RI) نامیده می‌شوند. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری مسئولانه یک استراتژی برای سرمایه‌گذاری است که هدف آن ترکیبعوامل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) در تصمیمات سرمایه‌گذاری و به‌کارگیری شیوه‌های مالکیت فعال است. 

صندوق‌های بازنشستگی در راستای تامین منابع مالی لازم برای پاسخ به مطالبات اعضا در زمان بازنشستگی و همچنین فراهم‌سازی شرایط لازم و کافی برای حفظ ثبات مالی، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. از این‌رو این صندوق‌ها سهم‌های عمده‌ای در بازارهای مالی جهان را به خود اختصاص داده‌اند. به همین دلیل، صندوق‌ها جایگاه منحصر به فردی در گنجاندن ملاحظات ESG در زنجیره سرمایه‌گذاری خود با استفاده از مالکیت فعال و مسئولانه دارند. امروزه نگاه صندوق‌ها به این جنبه از سرمایه‌گذاری معطوف شده که مدیریت و تخصیص سرمایه صندوق به منظور ایجاد ارزش پایدار برای مزایا بگیران، اقتصاد و جامعه چگونه باشد. 

گزارش ۱۱۰ موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا با هدف بررسی رویکرد صندوق‌های بازنشستگی در خصوص سرمایه‌گذاری مسئولانه تدوین شده است. بدین منظور، در این گزارش که نسخه الکترونیکی آن در سایت موسسه قابل دسترسی است، پس از تعریف اصول سرمایه‌گذاری مسئولانه، انگیزه‌های آن و انواع ارزش‌هایی که ایجاد می‌کند، اشکال سرمایه‌گذاری مسئولانه توضیح داده شده است. در بخش‌های دیگر، بر اساس مطالعه نسبتا جامعی که سازمان ملل در مورد سرمایه‌گذاری مسئولانۀ برخی از بزرگ‌ترین صندوق‌های بازنشستگی انجام داده، رویکردهای صندوق‌ها در خصوص به‌کارگیری عوامل ESG در زنجیره سرمایه‌گذاری آن‌ها معرفی شده است. 

گزارش «سرمایه‌گذاری مسئولانه در صندوق‌های بازنشستگی» توسط نسرین ابراهیمی از گروه مطالعات سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا، تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز